Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای اسرائیل دو زندانی فراری که 14 روز پیش از تونلی در زندان فوق امنیتی "جلبوع" گریخته بودند را در منطقه "جنین" دستگیر کرد. با بازداشت این 2 نفر عملیات تعقیب و گریز 6 زندانی فراری فلسطینی پایان یافت.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، فرار این زندانیان سیستم فوق امنیتی زندان‌های اسرائیل را تحقیر کرد و باعث خوشحالی بسیاری از فلسطینی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"یاکوف شبتای" کمیسر پلیس اسرائیل گفت: دو تن از زندانیان فلسطینی اسرائیل و از اعضای گروه جهاد اسلامی پیش از سحر روز یکشنبه در خانه‌ای در شهر "جنین" سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری بازداشت شدند.

سخنگوی پلیس اسرائیل این افراد "أيهم نايف كممجي" و "مناضل يعقوب نفيعات" معرفی کرد.

تظاهرات گروهی از فلسطینیان در حمایت از 6 زندانی فراری از زندان جلبوع اسرائیل- روز 11 سپتامبر (20 شهریور)/عکس آرشیوی رویترز

به گزارش "باشگاه زندانیان فلسطین" "کممجی"  35 ساله که در سال 2006 بازداشت شد قبل از فرار از زندان در حین گذراندن حبس بود.

"مناضل يعقوب"  26 ساله نیز در سال 2019 بازداشت شد و قبل از فرار در انتظار صدور حکم خود بود.

4 نفر دیگر از این زندانیان نیز در هفته گذشته در نزدیکی شهر عرب نشین "ناصریه" (ناصره) به صورت 2 گروه دو نفره دستگیر شدند.

رویترز نوشت: هر 6 نفر این زندانیان یا محکوم شده یا مشکوک به برنامه‌ریزی یا حملات مرگبار علیه اسرائیلی ها هستند.

به گفته ساکنان ناحیه جنین، فلسطینیان این شهر در صبح روز یکشنبه با نیروهای اسرائیل که به شهر حمله کردند درگیر شدند.

فیلم‌های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که فلسطینی ها در هنگام ورود خودروهای زرهی ارتش اسرائیل به سمت خودروهای آنها مواد آتشزا پرتاب می کردند.

نیویورک تایمز نوشت:  سخنگوی پلیس اسرائیل گفت  2 فراری بدون هیچ مقاومتی تسلیم شده‌اند.

"فواد کممجی" پدر " أيهم نايف كممجي" به آسوشیتیدپرس گفت که پسرش پس از محاصره خانه‌ای که در آن مخفی شده بوده با او تماس گرفت و گفن که به دلیل "حفظ امنیت صاحبان خانه" تسلیم می‌شود.

تشکیلات خودگردان فلسطین که ناحیه کرانه باختری رود اردن را در کنترل دارد و با اسرائیل هماهنگ است، در باره بازداشت این 2 زندانی اظهار نظر فوری نکرد.

فلسطینیان اعضای گروه های مبارزی که زندانی اسرائیل هستند را قهرمانانی برای دولت کرانه باختری رود اردن، غزه و شرق بیت المقدس می‌دانند. اسرائیل این سرزمین ها را پس از جنگ سال 1967 اشغال کرد اما اسرائیل زندانیان را تروریست می داند.

 عملیات تعقیب سربازان اسرائیل برای پیدا کردن و بازداشت 6 زندانی فراری فلسطین از زندان "جلبوع" اسرائیل- 9 سپتامبر (18 شهریور)/ عکس آرشیوی رویترز

سازمان ملل و اتحادیه اروپا و آمریکای قبل ترامپ سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری را به عنوان خاک اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسند.

6 زندانی فراری زندان جلبوع تونلی در زیر سلول خود ایجاد کرده و از طریق آن فرار کردند. مقامات اسرائیلی می گویند در مورد هرگونه خطایی که به این زندانیا اجازه فرار داده، تحقیق خواهند کرد.

فلسطینی‌ها در حمایت از مردان فراری زندان اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی تظاهرات کردند. شهروندان عرب اسرائیلی که اکثرا خود را فلسطینی می د‌انند در حمایت از این افراد تظاهرات کردند و اعتراضات بیشتری برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: 6 زندانی فراری کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست