Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان از آغاز ثبت نام مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سمنان خبر داد.

سید محمد علی شاهمیری گفت: ثبت نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی از 28 شهریورماه در دانشگاه‌های استان سمنان آغاز شده و دانشجویان علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات تا 15 مهرماه فرصت دارند اقدام به ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:مسابقات ملی مناظره دانشجویان  هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان هدف از برگزاری این مسابقات را بستری برای کمک توسعه فرهنگ گفت‌وگو، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق و حق طلبی و ...  در دانشجویان و مهیا کردن فرصتی برای آموزش مسائل و مطالب علمی به صورت جذاب و باورپذیر برای دانشجویان عنوان نمود.

شاهمیری اضافه کرد: فرهنگ مناظره و گفت و گو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسئله‌ای است که در جامعه به خصوص قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است، چرا که دانشجویان، قشر آینده ساز جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند و با پژوهش و مطالعه، دلایل و شواهد سنجیده جمع‌آوری کنند و دایره اطلاعات خود را در موضوعات مختلف گسترش دهند.

وی اظهار کرد: تیم ها در این مسابقات به صورت دو تیم موافق و مخالف در موضوعات و گزاره های انتخاب شده به مناظره و رقابت می پردازند و پس از داوری تیم های برنده به مراحل بالاتر راه پیدا می کنند و تیم های بازنده حذف می شوندو در نهایت دو تیم برتر این دوره از مسابقات در فینال به رقابت می پردازند و تیم قهرمان به مسابقات ملی منطقه ای مناظره دانشجویان ایران که در آبان سالجاری برگزار می شود راه پیدا می کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان سمنان به شماره 02333337276 و یا شماره 09128319584  تماس حاصل نموده ویا برای ثبت نام به کانال تلگرامی مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان به آدرس@debatesemnan  مراجعه نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سمنان منطقه سمنان جهاد دانشگاهی دانشجويي دانشگاه مسابقات ملی مناظره مناظره دانشجویان استان سمنان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت علمی کیدکد شریف با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز، در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، دانش آموزان از سن ۷ تا ۱۷ سال از سراسر ایران با حضور در سومین دوره مسابقات کیدکد شریف، به رقابت برای تکنولوژی‌های آینده پرداختند.

این دوره از مسابقات با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه نویسی بر روی سخت افزار (IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO برگزار شد که رقابت‌های جذابی را به نمایش گذاشتند، این رویداد یک پلتفرم برای کشف استعداد‌های جوانان در عرصه برنامه‌نویسی نرم افزار و سخت افزار است.

این رویداد در محل دانشگاه صنعتی شریف، و با هدف ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی و کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک برگزار شد. دانش آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد.

نتایج نهایی این دوره از مسابقات در ۲۸ اردیبهشت طی مراسم اختتامیه با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور برگزار می‌شود
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود