Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش در خصوص برنامه های سال تحصیلی جدید گفت: برای شرایط تحصیل غیرحضوری دانش آموزان، برنامه آموزش‌های غیرحضوری را طراحی کرده‌ایم تا دانش آموزان بتوانند با هدایت معلمان و کمک والدین به اهداف تربیتی و تحصیلی خود دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این برنامه برای هر عنوان درسی، یک نقشه محتوایی ترسیم کرده‌ایم که می‌تواند یکی از مهم‌ترین اقدامات شرایط غیرحضوری باشد. به این صورت که در هر درس مهارت‌ها و ارزش‌های اساسی را در رابطه با اهداف آن مدون کرده‌ایم تا معلمان در این شرایط بتوانند با سهولت بیشتری به تدریس بپردازند.

ملکی ادامه داد: به فراخور شرایط فضای مجازی، برای معلمان روش و فنون تدریس مطلوب‌تر و قابل استفاده در این فضا را با بهره گیری از تجارب جهانی و مطالعات کارشناسان انتخاب و به مدارس ابلاغ کرده‌ایم.

او همچنین در خصوص ارزشیابی دانش آموزان گفت: برای تعیین وضعیت و  پیشرفت تربیتی و تحصیلی نیز به معلمان پیشنهاداتی ارائه شده است که می‌توانند آموخته های دانش آموزان را از طریق آزمون‌های مناسب محک بزنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این برنامه درسی از طریق شاد در اختیار مدارس قرار گرفته است.

ملکی همچنین در مورد نقش خانواده در این شرایط بیان کرد: در شرایط تحصیل غیرحضوری، خانواده نقش تربیتی و تحصیلی بیشتری نسبت به مدرسه بر عهده دارند.  

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی ارائه شده، به والدین نیز راهکارهایی را پیشنهاد دادیم که آنها نیز راحت‌تر بتوانند با فرزندانشان در خصوص امر تربیتی و تحصیلی تعامل داشته باشند.

او همچنین افزود: این برنامه‌های درسی ارائه شده همگی در بستر شاد انجام می‌شود. جزئیات پیشرفت سامانه شاد در آینده اعلام می‌شود اما در کل با به روزرسانی های صورت گرفته، فضای تعاملی بهتر بین معلمان و دانش آموزان در شاد فراهم و بسیاری از نواقص آن برطرف شده است.

ملکی بیان کرد: برنامه شاد تقویت و خیلی از اشکالات و نواقص این شبکه برطرف شده است. چند روز پیش هم شبکه شاد به روزرسانی شد و هم اکنون در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

کد خبر 627575

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تربیتی و تحصیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم

در آستانه روز معلم، «زنگ سپاس معلم» در مدارس اردبیل نواخته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در آستانه روز معلم، زنگ سپاس معلم در مدارس اردبیل نواخته شده و با حضور استاندار اردبیل از تعدادی معلمان تجلیل شد.

استاندار اردبیل در این مراسم، اظهار داشت: تلاش معلمان در کلاس‌های درس به منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان برای نسل آینده سرنوشت‌ساز است و آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته بوده و معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند.

سید حامد عاملی تصریح کرد: علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه بسیار حائز اهمیت است و باید دانش‌آموزان با تمام توان به علم‌آموزی و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: بیش از 60 عنوان برنامه در طول هفته معلم اجرا می‌شود.

کلام‌الله صفری افزود: بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون در اردبیل ایجاد می‌شود و نهضت مدرسه‌سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان و اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی معلمان از جمله اقدامات شاخص آموزش و پرورش است.

.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم