Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:32:22 GMT

بدهی جهان به سرعت به رکورد ۳۰۰ تریلیون دلار نزدیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۰۶۰۰

بدهی جهان به سرعت به رکورد ۳۰۰ تریلیون دلار نزدیک می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، مؤسسه فاینانس بین‌الملل، آی‌آی‌اف، اعلام کرد بدهی جهانی در ۳ ماهه دوم امسال به رکورد حدود ۳۰۰ تریلیون دلار رسیده است اما نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی برای اولین بار از آغاز پاندمی کرونا، تحت تأثیر ریکاوری اقتصادی افت کرده است.

سطح کل بدهی جهان که شامل بدهی دولتی، خانوارها، شرکت‌ها و بانک‌ها است تا پایان ژوئن ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ تریلیون دلار رشد کرده و به ۲۹۶ تریلیون دلار رسیده است. این میزان بدهی ۳۶ تریلیون دلار بالاتر از سطح بدهی قبل از پاندمی کرونا است.

امره تیفتیک، رئیس تحقیقات پایداری مالی در آی‌آی‌اف می‌گوید: در صورتی که روند وام گرفتن‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند، سطح بدهی جهانی از ۳۰۰ تریلیون دلار فراتر می‌رود.

افزایش سطح بدهی بیشتر از همه در کشورهای در حال توسعه اتفاق افتاده است و سطح بدهی این کشورها ۳.۵ تریلیون دلار در ۳ ماهه دوم رشد کرده و به ۹۲ تریلیون دلار رسیده است.

اما نقطه مثبت برای چشم‌انداز بدهی در گزارش آی‌آی‌اف این بود که اعلام شد برای اولین بار از آغاز پاندمی کرونا سطح بدهی به تولید ناخالص داخلی کاهش یافته است.

بدهی به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی در ۳ ماهه دوم از ۳۶۲ درصد به ۳۵۳ درصد کاهش یافت.

کد خبر 5306831

منبع: مهر

کلیدواژه: بدهی مالی بحران بدهی ها ویروس کرونا بدهی جهان اجلاس شانگهای 2021 قیمت دلار اربعین 1400 اقتصاد چین سازمان همکاری شانگهای وزارت جهاد کشاورزی قیمت جهانی نفت قیمت نفت بانک مرکزی رمز ارز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت جهانی طلا اقتصاد آمریکا پروازهای اربعین تریلیون دلار سطح بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت