Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:04:04 GMT

قیمت انواع کابینت و ۴ دلیل مهم برای خرید کابینت فلزی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۰۶۰۱

قیمت انواع کابینت و ۴ دلیل مهم برای خرید کابینت فلزی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، چند هفته مانده به تغییر دکوراسیون منزل و همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت. تنها چیزی که ذهنم را مشغول می‌کرد، انتخاب نوع کابینت‌ها و مدل آن بود. کابینت‌های ام دی اف قبلی یک سالی بود مهمان خانه بودند. هم رنگ آن‌ها دیگر به حال و هوای خانه نمی‌خورد و هم اینکه چندتایی پیچ شل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه‌ی بزرگی برای من شده بود. به پیشنهاد شوهرم در سطح اینترنت به دنبال مقایسه‌ی انواع کابینت‌ها و مزایای آن‌ها می‌گشتم که با سایت سلام ساختمان آشنا شدم. دنیای وسیعی از اطلاعات را آن‌جا دیدم و به پاسخ هر سؤالی که داشتم رسیدم. ازاین‌رو تصمیم گرفتم تا تجربیات خودم را در این خصوص با دیگران به اشتراک بگذارم تا افراد بیشتری بتوانند خریدی آگاهانه و مناسب داشته باشند.

اگر شما هم دغدغه‎‌ی خرید کابینت دارید، با من همراه باشید. در این مقاله قرار است انواع کابینت‌ها و قیمت خرید آن‌ها بررسی شود. در نهایت از کابینت فلزی بیشتر صحبت کنیم.

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه و قیمت آن‌ها

انواع کابینت آشپزخانه بر اساس نوع متریالی که در ساخت کابینت استفاده می‌شود، دسته‌بندی می‌شوند. قیمت کابینت‎‌ها نیز بر اساس متریال استفاده‌شده، متفاوت است. به‌طورکلی ساختار همه ی انواع کابینت‌ها شامل ۲ بخش اصلی است:

۱- بدنه یا یونیت کابینت

بدنه کابینت قسمت چارچوب آن را تشکیل می‌دهد. در واقع بدنه قسمتی از کابینت است که در نمای بیرونی دیده نمی‌شود. معمولاً برای ساخت یونیت، از ورق ام دی اف سفید معمولی استفاده می‌شود

۲- درب کابینت

درب همان نمای بیرونی و قابل‌مشاهده‌ی کابینت است. برای مثال منظور از کابینت فلزی این است که درب کابینت و نمای بیرونی آن از ورق فلزی ساخته‌شده است.

انواع مدل‌های کابینت براساس متریال که به نظر من جذاب‌تر بودند، نیز به همراه قیمت عبارت‌اند از؛

۱. کابینت ملامینه

این مدل از ارزان‌ترین مدل‌های کابینت است. ملامینه اصطلاحی است که در برخی مناطق کشور برای ورقی با مغزی نئوپان و روکش ملامینه به کار می‌رود. نئوپان از براده‌های درشت چوب، چسب و رزین ساخته می‌شود. کابینت‌های ملامینه مقاومت خیلی کمی نسبت به رطوبت دارند.

قیمت این مدل کابینت آشپزخانه به‌صورت تقریبی در هر متر طول بین ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان است

۲. کابینت‌های گلاس (High Gloss)

یونیت‌های کابینت‌ِ های‌گلاس، معمولاً از جنس ام دی اف سفید است. نمای بیرونی و درب‌ها از جنس ورق «های گلاس» ساخته می‌شود. مغزی این نوع ورق‌ها از ام دی اف خام و روکش‌ها از جنس پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک) است. کابینتِ های‌گلاس ازنظر ظاهری بسیار براق‌تر و دارای تنوع طرح زیاد و زیباتر از ام دی اف می‌باشد. قیمت کابینتِ هایگلاس نیز از ام دی اف بیشتر است.

قیمت این کابینت آشپزخانه به ازای هر متر طول حدود ۳,۲۰۰,۰۰۰ تا ۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان است. در قیمت این مدل کابینت آشپزخانه، نوع متریال خارجی یا داخلی اهمیت دارد.

۳. کابینت ممبران

به کابینت آشپزخانه ممبران، کابینت وکیوم هم گفته می‌شود. یونیت‌های کابینت ممبران معمولاً از ام دی اف سفید ساخته می‌شوند، اما بخش‌های ظاهری و درب‌های کابینت از ورق‌هایی با مغزی ام دی اف ساخته می‌شوند که اقدامات خاصی برای اعمال روکش PVC روی آن‌ها انجام شده است.

کابینت‌های آشپزخانه ممبران یکی از انواع نسبتاً گران‌قیمت کابینت محسوب می‌شوند. قیمت این کابینت تقریباً بین ۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان به ازای هرمترطول است. طرح ومدل انتخابی اهمیت زیادی در قیمت دارد.

۴. کابینت فلزی

یونیت کابینت و درب‌ها در این نوع کابینت‌ها از فلز (ورق‌های فولادی) ساخته می‌شوند. لولاها و کشوها نیز در این نوع کابینت‌ها از جنس فلز هستند.

۴ دلیل مهم برای استفاده از کابینت فلزی چیست؟

اگرچه امروزه کمتر افرادی از کابینت فلزی استفاده می‌کنند، اما بازهم دلایلی برای انتخاب این سبک کابینت وجود دارد. برخی از مزایای کابینت‌های فلزی عبارت‌اند از:

۱. مقاومت بالای کابینت فلزی نسبت به ضربه و استحکام

۲. قیمت ارزان‌تر کابینت فلزی نسبت به برخی دیگر از انواع کابینت

۳. قابلیت تعمیر و ترمیم نسبتاً ساده‌ی انواع کابینت فلزی

۴. داشتن سطح یکدست و صافی که بدون نیاز به پوشش، خاصیت ضد آب دارد.

قیمت کابینت فلزی چقدر است؟

قیمت کابینت‌های فلزیِ نسبتاً پایین است و گاهی از قیمت کابینت ام دی اف هم کمتر است. قیمت کابینت فلزی تقریباً بین ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان به ازای هرمترطول است. البته نوع استیل و گران‌ترِ کابینت‌های فلزی تا ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان هم فی می‌خورند.

سخن آخر

به دلیل اینکه قرار بود دوباره کابینت‌ها را برای خانه‌ی جدید عوض کنیم، تصمیم گرفتیم کابینتی را بخریم که برایمان به‌صرفه باشد. از طرفی به همین دلیل تصمیم گرفتیم از یک مدل خاص کابینت فلزی استفاده کنیم. در نهایت تجربه‌ی تحقیق و استفاده از سایت سلام ساختمان کمک بسیاری در سرعت انتخاب ما داشت.

فراموش نکنید که برای انتخاب کابینت و انواع آن، همچنین برای آگاهی پیدا کردن از قیمت انواع کابینت، حتماً همواره تحقیق کنید. از جاهای مختلف قیمت بگیرید. همچنین از جنس کابینت و متریال استفاده‌شده اطمینان حاصل کنید. داشتن اطلاعات کافی قبل از خرید کابینت، کمک می‌کند تا از اتلاف هزینه جلوگیری شود و بتوانید کابینتی متناسب با بودجه و کاربری خود پیدا کنید.

امیدوارم این مقاله توانسته باشد کمی از دغدغه‌های خرید شما کمتر کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5308107

منبع: مهر

کلیدواژه: آشپزخانه دکوراسیون منزل کسب و کار کسب و کار لوازم خانگی کسب و کارهای اینترنتی گروه خودروسازی سایپا اینترنت خدمات درمانی استرس ناشنوایی نظام مهندسی بازی های رایانه ای بانک تجارت صنعت خودروسازی صنعت پوشاک آسیاتک کابینت آشپزخانه کابینت فلزی انواع کابینت نمای بیرونی قیمت کابینت ام دی اف کابینت ها ۰۰۰ تومان ی کابینت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!

یکی از اخبار مرسوم این روز‌ها در کشورمان، اخبار مربوط به گرانی تمامی اجناس و کالا‌ها است. قیمت خودرو نیز در این بین به‌صورت آرام یا ناگهانی پرواز می‌کند و مصرف‌کنندگان بیشتری را از خرید خودرو ناامید می‌کند.

به گزارش دیجیاتو، در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که رقم ۱۰۰ میلیون تومان (معادل تقریبی ۱۵۴۰ دلار) به هیچ عنوان آسان به دست نمی‌آید. برای تهیه‌کردن این بودجه، باید حقوق خود را به مدت ده ماه پس‌انداز کنید یا آن‌که بانک‌های مختلف را برای تأمین وام مورد نیاز جستجو کنید. در ازای این تلاش سخت، تنها خودرو‌های کارکرده متعلق به دو دهه پیش به انتظار شما نشسته‌اند!

جدول گزینه‌های خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، اردیبهشت ۱۴۰۳:

خودرو‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بازار درحال‌حاضر، اتومبیل‌های اقتصادی دهه ۱۳۸۰ بازار ایران هستند که در آن دوران رقبای سرسخت یکدیگر به حساب می‌آمدند. پراید از سایپا و پژو آردی از ایران‌خودرو، ارزان‌ترین گزینه‌های خرید برای مشتریان ایرانی در اوایل و اواسط دهه ۱۳۸۰ خورشیدی بودند. این خودرو‌ها برخلاف پیکان، ظاهر مدرن‌تری داشتند و از نظر امکانات نیز فاصله کمتری با خودرو‌های مطرح آن زمان نظیر پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و زانتیا داشتند. نسخه‌های کارکرده این خودرو‌ها با شرایط نه‌چندان مطلوب، تنها گزینه‌های موجود برای خرید خودرو با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به شمار می‌آیند.

نکته‌ای که در این بین وجود دارد، تفاوت بین گزینه‌های موجود از پراید و پژو آردی است. تنوع پراید در بازه قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر است. مصرف‌کنندگان نیز به‌دلیل نگهداری آسان‌تر پراید نسبت به پژو آردی، تمایل بیشتر به خرید پراید نشان می‌دهند. ازاین‌رو قیمت پراید در مقایسه با قیمت پژو آردی مشابه خود، اندکی بالاتر است. در سوی دیگر خرید پژو آردی گزینه مناسب برای افرادی است که خودرویی با ظاهر بهتر و اتاق ایمن‌تر می‌خواهند.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی