Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:29:20 GMT

تشکیل شورای مسکن در شهرهای گلستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۰۴۸

تشکیل شورای مسکن در شهرهای گلستان ضروری است

سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به تجربه سیل ۹۸ گلستان افزود: در این حادثه، کارکرد موثر شورای مسکن استان در تلاش برای رفع موانع و ساخت هفت هزار واحد مسکن و تعمیر ۱۴ هزار خانه خسارت‌دیده در مدت زمان کوتاه مشاهده شد که می‌توان این طرح را در مقیاس شهرستانی نیز اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: : پیگیری راه‌اندازی این شورا آغاز شده و امیدواریم با همراهی فرمانداران در زمانی کوتاه همه شهرهای استان اقدام به تشکیل شورای مسکن کنند.

حسینی با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تامین اعتبار ساخت حدود ۱۰ هزار خانه روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را برنامه ریزی کرده افزود: اعتبار مورد نیاز ساخت این خانه ها ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی یادآور شد: از سه هزار و ۵۰۰ سهمیه ابلاغی امسال گلستان، تاکنون سه هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک های عامل معرفی شدند.

به گفته وی تسهیلات بانکی برای مناطق روستایی با سود چهار درصد و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با سود پنج درصد پرداخت می شود.

حسینی ادامه داد: با همراهی دستگاه های مرتبط و مشارکت بانک های عامل در تامین تسهیلات، تا پنج سال آینده حداقل نیمی از ۱۰۰ هزار خانه غیرمقاوم و کم دوام مناطق روستایی استان نوسازی خواهد شد.

در گلستان حدود ۵۰۰ هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۲۳۰ هزار خانوار معادل ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان روستایی هستند.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار دارد که سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸ و زلزله در تعدادی از روستاهای رامیان و مراوه تپه در سال ۹۹ نمونه بارز آن است.

برچسب‌ها استان گلستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی اعتبارات مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی اعتبارات استان گلستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی اعتبارات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان

علی محمد زنگانه در این نشست، تسریع در فرآیند‌های عملیاتی طرح پتروشیمی گلستان، اتمام عملیات ساخت سد نرماب، تسریع در تکمیل طرح سیکل ترکیبی نیروگاه برق گلستان و رفع موانع تخصیص ارز و گشایش LC، تقاضای تصویب تردد مسافری از مرز اینجه‌برون به جمهوری ترکمنستان و تسریع در ساخت و تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی استان را خواستار شد.

زنگانه همچنین در این جلسه، گزارشی از دستاورد‌های دولت سیزدهم در استان را ارائه کرد.

وی گفت: گلستان در تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور، رتبه دوم کشوری کسب کرده است. قدرمطلق رشد اقتصادی استان از منفی ۵ در انتهای دولت قبل به مثبت ۳ در دولت سیزدهم رسیده است. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صنعت گلستان نزدیک ۸ درصد رشد داشته است.

 در مدت فعالیت دولت سیزدهم در گلستان صادرات استان رشد ۹۵ درصدی داشته و سرمایه‌گذاری خارجی ۷ برابر شده است. امنیت سرمایه‌گذاری در گلستان به رتبه دوم کشور رسیده است. ️

تبادل مرزی از مرز اینچه‌برون به بیش از یک میلیون تن رسید و سهم گلستان از صادرات کل کشور به ترکمنستان از ۹ به ۲۱ درصد افزایش یافت. ️افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مردم گلستان نویدبخش تحقق شعار سال است.

گلستان در انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی و مجلس ششم خبرگان رهبری رتبه سوم مشارکت مردم در کشور را کسب کرد.

تعهد اشتغال استان در دو سال پیاپی هر سال ۱۲۰ درصد محقق شده است. ️طی دولت سیزدهم شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا ایجاد مقدمات ساخت ۶۶ هزار واحد مسکونی در گلستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی