Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری « سی ان ای » سنگاپور، دفتر نخست وزیر مالزی در بیانیه ای اعلام کرد استرالیا  ۸ زیردریایی هسته ای را در قالب شراکت امنیتی با انگلیس و آمریکا خواهد ساخت و این موضوع برای قدرت های دیگر تحریک آمیز است و منجر به واکنش های خشونت آمیز بیشتری در منطقه  و به ویژه در منطقه دریای چین جنوبی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نخست وزیر مالزی در ادامه این بیانیه تمامی طرفین را به جلوگیری از هرگونه تحریک و رقابت نظامی در منطقه ترغیب کرد. مالزی به عنوان عضوی از اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ( آ سه آن ) نقشی مهم در حفظ صلح، آزادی و بی طرفی این منطقه دارد. 

« اسماعیل صبری یعقوب » نخست وزیر مالزی در گفت و گویی تلفنی با « اسکات موریسون » همتای استرالیایی خود در جریان جزئیات توافق و قرارداد استرالیا با آمریکا و انگلیس قرار گرفت. نخست وزیر مالزی در جریان این گفت و گو بر اهمیت احترام به مالزی در عملیات زیردریایی های اتمی در دریاهایش تاکید کرد و به پیمان سازمان ملل متحد درباره قانون دریایی  ( UNCLOS ) در سال ۱۹۸۲  و همچنین به معاهده منطقه بدون سلاح هسته ای آسیای جنوب شرقی ( SEANWFZ) اشاره کرد.

در پایان این گزارش آمده است: دفتر نخست وزیر مالزی اعلام کرد، نخست وزیر مالزی و استرالیا به تواقفی برای تجدید تعهدات مشترک خود درباره حفظ صلح بین المللی و امنیت به ویژه در منطقه آسیا-اقیانوسیه دست پیدا کردند. بدین ترتیب مالزی و استرالیا بر تقویت و تحکیم همکاری و مشاوره در مسائل متفاوت از جمله منطقه دفاع در شراکتِ استراتژیکِ جامع به توافق رسیدند. 

برچسب‌ها انگلیس استرالیا اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا مالزی چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس استرالیا اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا انگلیس استرالیا اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا مالزی چین ایالات متحده آمریکا نخست وزیر مالزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر

مدتی پیش شهروند خبرنگار ما با ارسال تصویری از کانال آب که بدون حفاظ در حاشیه جاده اراک - سلفچگان رها شده بود ابراز نگرانی کرد و درخواست رسیدگی داشت.

با پیگیری‌های انجام شده این مشکل برطرف شد و حفاظی برای کانال آب قرار داده شد و ترمیم و بهسازی این بخش از جاده به همت مسئولان صورت گرفت.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از این اقدام ابراز خرسندی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - مرکزی

بیشتر بخوانید:

نگرانی رانندگان از وجود کانال بدون حفاظ در کنار جاده اراک - سلفچگان + تصویر

قبل از قرار دادن حفاظ برای کانال آب

بعد از ترمیم و قرار دادن حفاظ برای کانال آب

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین