Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@21:30:33 GMT

تزریق پیام ایستادگی، امید و نشاط

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۲۶۶

تزریق پیام ایستادگی، امید و نشاط

ما امروزه در جامعه‌شناسی بحثی داریم مبنی بر انتقال و تزریق پیام ایستادگی، امید و نشاط به جامعه از طریق ورزش.

خصوصا با افتخارآفرینی در ورزش قهرمانی و مدال‌آوری در میادین بزرگی چون المپیک و پارالمپیک. دیروز دیدیم که این موضوع مهم سرفصل صحبت‌های رهبر معظم انقلاب بود، آن هم در فضایی که بسیاری از شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی و ترویج ناامیدی و سلب نشاط در میان جوانان این مرز و بوم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بحث مهم دیگر توجه به تجلی ارزش‌های معنوی در کنار بعد قهرمانی است.

تکریم منش‌های پهلوانی، ارزش‌نهادن به رقابت سالم، پاسداشت فرایض دینی در عرصه میادین ورزشی و حجاب بانوان از جمله ارزش‌های انسانی، دینی و معنوی است که معرف هویت ملت ایران هستند.

ایشان به درستی به محدودیت‌های ایجادشده برای ورزشکاران کشورمان اشاره داشتند و از اراده قوی و عزم راسخ قهرمانان این سرزمین گفتند.

این نکته انگیزشی مهم خود گویای این واقعیت است که در چه فضای نابرابری شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی هستیم.

از دیگر نکات مورد اشاره رهبری موضوع رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات کاری و معیشتی قهرمانان است.

مگر ما چند قهرمان المپیکی و پارالمپیکی داریم که نشود به شکل ویژه به وضعیت معیشتی آنها توجه کرد؟ همین امسال جمعا 31 ورزشکار در المپیک و پارالمپیک صاحب مدال شدند.

آیا نمی‌توان شرایط استخدام این تعداد را تسهیل کرد؟ توجه به همین نکته ظریفی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بی‌شک می‌تواند مانع از خروج ورزشکاران از کشور شود.

بحث عدالت ورزشی هم از دیگر مواردی بود که رهبری به آن اشاره داشتند و آن نیز اتفاقا از نکات چالش‌برانگیز فدراسیون‌های ورزشی است. عدالت ورزشی یعنی چه؟ یعنی محدودکردن سلیقه و انتخاب شایسته‌ترین‌ها.

یعنی حداقل به گونه‌ای رفتار شود که حق ورزشکار شایسته در داخل کشور ضایع نشود. بی‌شک عدالت ورزشی، کیفی‌سازی و توجه به معنویات از جمله مسائل روز جامعه‌ شناسی ورزشی است که رهبر انقلاب در بیانات خود به آنها اشاره داشتند و اینها همان وظایف اصلی دستگاه‌های ورزشی در دوران مدیریت جدید است.

فضل‌ الله باقرزاده - رئیس فدراسیون شمشیربازی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فضل الله باقرزاده ورزش قهرمانی پارالمپیک المپیک عدالت ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی میمند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا