Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:29:19 GMT

علم الهدی: انقلاب تمام نشده و در میانه راه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۴۴۳

علم الهدی: انقلاب تمام نشده و در میانه راه هستیم

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: فعالیت‌های شما باعث می‌شود جریان دفاع مقدس فراموش نشود و نتیجه زنده نگه داشتن آثار دفاع مقدس را در دفاع از حرم دیدیم.

وی با بیان این‌که امروز در تداوم انقلاب به اتصال نسل نیاز داریم ادامه داد: هیچ خطر و آفتی برای انقلاب بدتر از گسست نسل نیست، گسست نسل چیزی است که انقلاب را از وسط قطع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف و نقطه نهایی انقلاب، زمینه‌سازی برای ظهور وجود مقدس حضرت امام زمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئله دفاع از حرم، مسئله حفظ عراق و سوریه نیست. مدافعان حرم توطئه عمیق طراحی شده استکبار جهانی برای سرکوب کردن مقاومت و تسلط بر کل منطقه را نقش بر آب کردند، دشمنان قصد داشتند با عناوین مختلف، انقلاب و آثار انقلاب را از بین ببرند، انقلاب در این کشور محدود و منزوی شود و در داخل نیز انقلاب را فرسوده کنند.

وی افزود: جریان دفاع از حرم، تجدید کننده آثار دفاع مقدس بود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه انقلاب تمام نشده و در میانه راه هستیم ادامه داد: دشمنان می‌خواهند انقلاب بریده و ابتر شود و فکر تشکیل حکومت جهانی اسلام به وسیله رهبر آسمانی از مغزها بیرون برود تا آنان بر تمام دنیا حاکم شوند.

وی گفت: در این میدان، راهی جز زنده نگه داشتن آثار و فرهنگ دفاع مقدس نداریم و باید نسل امروز را به نسل قبل و نسل آینده را به نسل امروز متصل کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نقش هنر در احیای فرهنگ دفاع مقدس افزود: امروز بیش از هر زمان به برنامه‌ای تازه در این زمینه احتیاج داریم و باید هنر را به سوی فرهنگ دفاع مقدس ببریم.

وی با بیان این‌که هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نظام ما بود ادامه داد: دفاع مقدس یک دوره آموزش تداوم انقلاب برای نسل و مردم انقلابی ما بود لذا باید گرامیداشت و مراسم سالگرد دفاع مقدس شکل جدید و جریانی پیدا کند تا این فرهنگ در جامعه حفظ شود.

آیت الله علم الهدی گفت: این فرهنگ با برنامه‌های تکراری همه ساله احیا نمی‌شود لذا باید تحول و تنوع در این برنامه‌ها داشته باشیم به نحوی که نسل امروز را پای فرهنگ هشت سال دفاع مقدس بیاوریم.

وی همچنین با انتقاد از برخورد غیرمسوولانه با فضای مجازی افزود: رها کردن این فضا ما را چند سال در یک حالت رکود قرار داد و در این زمینه هیچ پالایشی انجام نشد و نسل جدید ما را بیمار کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که با طرح‌های نو به این میدان بیایید، این که فیلم‌های گذشته را در فضای دفاع مقدس تکرار کنند، خسته کننده است، چند سریال هم ساخته شد که صحنه جنگ و دفاع مقدس را صحنه عشق‌بازی و قرارداد ازدواج قرار دادند که خیلی ناهنجار بود، اگر بخواهیم دوباره همان مسائل را تکرار کنیم، جلوه‌ای برای این نسل ندارد.

وی گفت: عقب ماندگی ما در مسائل فرهنگی به علت تکرار و نسخه‌برداری از روی هم است.

آیت الله علم الهدی افزود: در کار فرهنگی باید محتوای مناسب ذائقه نسل امروز در نظر گرفته شود، از گذشته‌ها نسخه‌برداری نکنید، اگر قرار است کار جهادی کنیم در فرهنگ نیز باید کار جهادی انجام دهیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای علم الهدی مشهد مسائل فرهنگی انقلاب اسلامی اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای خراسان رضوی نسل امروز علم الهدی دفاع مقدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی در آئین اختتامیه گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در اراک اظهار کرد: ایمان، توکل برخدا و امید، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، گفت: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

وی افزود: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و به طور حتم راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارد

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی گفت: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیارآفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی ادامه داد: اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان تداوم دارد.

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکن محرومین دستاورد کنگره شهدای مرکزی

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان بیان کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از ۱۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

سردار کریمی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع آوری شده و بزرگترین منبع برای انجام کارهای پژوهشی و علمی است و البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، گفت: به طور قطع تمام موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح به ویژه پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

کد خبر 6097003

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • آقای علم‌الهدی! چرا منیژه؟
  • دفاع علم الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • دفاع علم‌الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان