Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرگس معدنی پور بر آمادگی مدیریت شهری در برگزاری بازی های محلی و شهری برای کم توانان و معلولان تاکید کرد.

به گزارش برنا؛  صبح امروز شنبه (۲۸ شهریور ماه) نشست تجلیل از قهرمانان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، خانم نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، آقای محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و خانم زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورا شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آموزه های دینی به ورزش توجه ویژه ای شده است، گفت ورزش در مفاهیم دینی در چارچوب امر به معروف تعریف می شود و همین موضوع نشان دهنده اهمیت آن در زندگی فردی و اجتماعی است.

او ادامه داد: ورزشکاران ما در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو افتخارها آفریدند و با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز پیامی غرورانگیز از توانایی مردان و زنان ایران زمین به جهان مخابره کردند.

 عضو شورای ششم شهر تهران با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه " مهم‌ترین پیام قهرمانی ورزشکاران افتخارآفرین کشور در صحنه‌های بین‌المللی، امکان تحقق کارهای به ظاهر نشدنی و انتقال پیام ایستادگی و امید و نشاط به جامعه و جوانان است"، گفت: تحقق کار نشدنی نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره فرمودند. شما ورزشکاران پارالمپیک نشان دادید که بسیاری از کارها که در ورای تصور است قابل انجام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ششم بیان کرد: افتخار آفرینی شما می تواند خیل عظیمی از کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان را به ورزش سوق دهد که این امر باعث ایجاد امید، نشاط، تحرک و پویایی خواهد شد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه قهرمانی شما مترادف با هزاران پروژه فرهنگی است، گفت: شما با عملکرد خود در پارالمپیک توانستید روحیه ای جدید در جامعه ایجاد کنید و خدا باوری و دین مداری را به معنی واقعی نشان دهید.

او تاکید کرد: در مسابقات پارالمپیک عظمت روحی و توانایی ذهنی انسان هاست که به رخ کشیده میشود.

 معدنی پور در ادامه بر ضرورت ورود مدیریت شهری در شناسایی مشکلات معلولان تاکید کرد و گفت: حضور شما عزیزان در کنار مدیریت شهری می تواند مدیران را از مشکلات واقعی کم توانان در رویارویی با شهر و بالاخص در زمینه حرکت و تردد آنها در شهر، مطلع سازد.

اوادامه داد: حضور شما می تواند مشوق بزرگی در اقناع شهروندان برای پذیرش و ایفای مسئولیت های اجتماعی شان در قبال معلولان و کم توانان شهر باشد.

 

او در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری آماده آست تا زمینه سازی و تسهیل گری لازم جهت برگزاری بازی های محلی و شهری برای کم توانان و معلولین را فراهم سازد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهدی چمران شورای شهر علیرضا زاکانی فرهنگی و اجتماعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران شورای شهر تهران آموزه های دینی امر به معروف فردی و اجتماعی مردان و زنان زمین جهان رهبر معظم انقلاب ایران جامعه رهبر معظم انقلاب دین معلولان مشکلات بازی شورای شهر پارالمپیک رئیس کمیسیون مدیریت شهری معدنی پور کم توانان شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان