Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، استرالیا امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که دلیل فسخ قرارداد بزرگ زیردریایی با فرانسه، نگرانی عمیق و جدی در مورد تجهیزات فرانسوی بوده است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در اظهاراتی تأکید کرد که دولت فرانسه مطلع است که کانبرا در مورد موضوع زیردریایی‌های فرانسوی، قبل از لغو قرارداد خرید از پاریس در هفته گذشته، نگرانی‌های عمیق خود را در میان گذاشته بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه توضیح داد که فرانسوی‌ها از نگرانی عمیق ما اطلاع داشتند. توانایی حمله زیردریایی‌های آن‌ها منافع ما را برآورده نمی‌کند و ما به وضوح اعلام کردیم که به نفع استراتژی ملی خود در این باره تصمیم می‌گیریم.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا نیز امروز یکشنبه اعلام کرد: استرالیا با فرانسه در خصوص توافق بزرگ خرید زیردریایی‌های این کشور صریح و صادق بوده است.

او گفت: دولت استرالیا با فرانسه درباره نگرانی هایش از این توافق، که بیش از حد بودجه می‌خواست و سال‌ها هم به تاخیر افتاد، صریح، باز و صادق برخورد کرده است. دولت این مشکلات را داشته است، ما آن‌ها را بیان کرده ایم و می‌خواهیم با فرانسوی‌ها همکاری نزدیک داشته باشیم و در آینده نیز به این کار ادامه خواهیم داد. 

داتون افزود: شخصاً این نگرانی‌ها را به همتای فرانسوی خود، فلورانس پارلی، ابراز و بر ضرورت اقدام استرالیا در جهت منافع ملی خود که به گفته وی بدست آوردن زیر دریایی با پیش رانش هسته‌ای است، تاکید کرده است.

او گفت:با توجه به شرایط متغیر در منطقه هند و اقیانوس آرام، ما مجبور شدیم تصمیمی بگیریم که به نفع منافع ملی ما باشد و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام دادیم. 

فرانسه از تصمیم استرالیا برای خروج از قرارداد به ارزش ۹۰ میلیارد دلار استرالیا (۵۶ میلیارد یورو) در زمینه خرید زیردریایی‌های فرانسوی به نفع کشتی‌های هسته‌ای آمریکا خشمگین است. این کشور سفرای خود از کانبرا و واشنگتن را فراخواند و متحدانش را متهم کرد که در مورد برنامه‌های خود دروغ گفته اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسکات موریسون زیردریایی هسته ای استرالیا و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد وارن زائر امری با پاری سن ژرمن تمدید شد

استعداد 18 ساله پاری سن ژرمن پاداش درخشش خود را گرفت.

طرفداری | وارن زائر امری، هافبک 18 ساله فرانسوی قراردادش را با پاری سن ژرمن تمدید کرد.

با اعلام باشگاه پاری سن ژرمن پیش از بازی مقابل لوآور، قرارداد وارن زائر امری با این تیم تا تابستان 2029 تمدید شد. قرارداد قبلی این استعداد فرانسوی تنها یک سال دیگر اعتبار داشت. وارن زائر امری که در آکادمی پاری سن ژرمن رشد کرده، از زمان حضور در تیم اصلی در سال 2022 تا الان 69 بازی برای این تیم انجام داده و 5 گل و 6 پاس گل ثبت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • رسمی؛ قرارداد وارن زائر امری با پاری سن ژرمن تمدید شد
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند