Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@13:05:39 GMT

رسوب ٢٠٠ هزارتن روغن در بنادر!

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۷۰۱

رسوب ٢٠٠ هزارتن روغن در بنادر!

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: چندین ماه از رسوب حدود ۲۰۰ هزار تن روغن خام بخش خصوصی در بنادر می گذرد و متاسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی تخصیص داده نشده است.

به گزارش مشرق، با اعلام انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، امیرهوشنگ بیرشک با بیان اینکه چندین ماه از رسوب حدود ۲۰۰ هزار تن روغن خام بخش خصوصی در بنادر می گذرد و متاسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی تخصیص داده نشده است، خاطرنشان کرد: تداوم این روند به بی اعتباری واردکنندگان روغن خام منجر شده و در ادامه تاثیر آن بر تولید روغن نباتی را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تبعات ادامه این روند تصریح کرد: ادامه این روند چرخه تامین واردات روغن خام را دچار مشکل می کند و برای حفظ آرامش موجود در بازار روغن و جلوگیری از اتفاقات سال گذشته، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی باید هرچه سریع تر نسبت به تخصیص ارز روغن های وارداتی که متعلق به بخش خصوصی است، اقدام کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران افزود: نباید به بهانههای مختلف بخش خصوصی را از چرخه واردات وتخصیص ارز روغن خام که مهمترین ماده اولیه در تولید روغن نباتی است، کنار گذاشت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان روغن خام روغن گمرک روغن نباتی بخش خصوصی روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید