Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرتیپ رضا پورشمسی روزیکشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، همایش دوچرخه‌سواری، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان ، همایش آیین پروانه‌های بی‌نشان، یادواره شهدای عشایر، همایش مودت و سرکشی از خانواده های شهدا و ۱۰ هزار رزمنده دفاع مقدس اهم برنامه‌هاست.   

وی ادامه داد: رونمایی از ۴۰ مستند از ۴۰ خدمت دومین کنگره چهار هزار شهید استان، برگزاری دعای ندبه، روایت‌گری راویان دفاع مقدس پیش از خطبه های نمازجمعه، آغاز مرحله شانزدهم رزمایش کمک مومنانه بسیج و اجرای طرح هر کاسب یک دانش آموز و قرائت زیارت اربعین در منازل شهدا نیز برای اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه بیشتر برنامه‌ها با همکاری مردم و همیاری مسئولان و تشکل‌ها برگزار می‌شود، دیگر برنامه‌ها را شامل برنامه فرهنگی، هنری اوج هنر، تولید محتوای فرهنگی رسانه‌ای دانش‌آموزان و تجلیل از نخبگان علمی دانش‌آموزان ذکر کرد .

پورشمسی اظهار کرد: دفاع مقدس مجموعه‌ای پرافتخار در نظام جمهوری اسلامی است و پیروزی رزمندگان دلاور در مقابل رژیم بعثی عراق که با حمایت کشورهای مختلف، مغرور شده بود، یک جهاد محسوب می‌شود و دایره مدیریتی این دوران برای همه مردم و جوانان درس عبرتی است.

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا کریم بیکی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه ریشه دفاع مقدس با نگاه عاشورایی و تفکر عاشورایی گره خورده است، اظهارکرد: جریان ها و وقایع عاشورا فقط خواندن و تحریک احساس و عاطفه مردم نیست بلکه حرکتی است که دفاع مقدس از آن نشات گرفته و تجلی تفکر عاشورایی است.

وی با بیان اینکه در عاشورا محاصره نظامی و اقتصادی بود که در دفاع مقدس به معنای تام اتفاق افتاد، افزود: بسیاری از کشورها تمامی توان خود را به کارگرفتند تا نهال انقلاب را نابود کنند و رهبری هر ۲ نهضت منادی اسلام ناب بود که امام راحل هم با نگاه عاشورایی منادی اسلام ناب در کشور بودند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود. 

بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون نفر ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

 در دفاع مقدس در  مجموع ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار نفر از نیروهای ارتش ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو شهید شدند و ۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ تن از کلیمیان و ۹ نفر از پیروان آیین زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. 

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد هفته دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری

مسئول دفتر نمایندگی عقیدتی سیاسی سپاه ساری گفت: هفته عقیدتی سیاسی، فرصت مناسبی برای بازنگری در آثار و اندیشه‌های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری است و با ۱۵ برنامه به استقبال این هفته در سپاه و بسیج می‌رویم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه ساری حجت الاسلام یوسف نژاد؛  هفته عقیدتی سیاسی را فرصت مناسب برای بازنگری در آثار و اندیشه های اسوه تعلیم و تربیت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد و گفت: شهید مطهری در خلق آثار نو و ارائه دیدگاه جدید از اسلام و اندیشه های اسلامی سرآمد بود، به گونه‌ای که امام راحل پس از شهادت این استاد برجسته، وی را حاصل عمر و پاره تن خود نامید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ساری افزود: شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن و‌ جهاد علمی بود و در طول عمر خود با کجروی‌ها و انحرافات جامعه آن روز مبارزه سرسختانه داشت. همچنین در اسلام شناسى و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود.

وی افزود: سپاه ساری برگزاری بیش از 15 برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در سطح شهرستان را در دستور کار دارد.

یوسف نژاد گفت: مراسم گرامیداشت معلم شهید استاد مرتضی مطهری در قالب اندیشه مطهر، پیاده روی پایوران و سربازان، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، نشست‌های روشنگری و‌ جهاد تبیین با موضوع اندیشه و آثار شهید مطهری و شعار سال، عطر افشانی گلزار شهداء، تجلیل از مربیان، معلمان نمونه و مدیران برتر بسیج، نواختن زنگ سپاس معلم و زنگ انشای مطهر در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های تربیتی بصیرتی، دیدار با خانواده معظم شهدای معلم، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری مهمترین برنامه ها در این هفته است.

این مسئول شهید مطهری را الگوی همه مربیان و مدیران بسیجی در موضوع جهاد علمی نام برد که بیش از 70 عنوان آثار علمی متنوع و مختلفی از این استاد برجسته به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری