Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهر درودی، مدیر عملیات پزشکی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه تیم خدمات درمانی و بهداشتی اربعین هنوز به عراق اعزام نشده است، اظهار داشت: امسال ۱۸۰ نفر در قالب تیم درمانی و بهداشتی هلال احمر به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند و دو مرکز درمانی در نجف و کربلا راه‌اندازی خواهد شد که هنوز با توجه به اعزام نشدن تیم درمانی، این مراکز درمانی نیز فعالیت خود را آغاز نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز خدمات درمانی هلال احمر در عراق ارائه نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تیم درمانی و بهداشتی اربعین تا دو روز آینده در عراق مستقر شوند، ادامه داد: مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در ایام اربعین تا دهم مهرماه در عراق به زوار حسینی خدمت می‌‌کند.

مدیر عملیات پزشکی اربعین حسینی با بیان اینکه وسایل و تجهیزات جمعیت هلال احمر برای ایام اربعین حسینی نیز هنوز به عراق ارسال نشده است، افزود: هشت آمبولانس‌ و دو اتوبوس آمبولانس‌ کشورمان در گمرک است و پس از مراحل قانونی از مرز زمینی وارد عراق می‌شود و در مراکز درمانی مستقر خواهد شد.

کارت واکسیناسیون اربعین از فردا صادر می‌شود

درودی درباره کارت واکسیناسیون متحدالشکل برای زائران اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: یکی از شروط عراق برای پذیرش زائران اربعین، داشتن کارت واکسیناسیون بود. بر همین اساس، مقرر شد تا کارت واکسیناسیون برای زوار واجد شرایط صادر شود. البته به دلیل اینکه اقدامات به سرعت برنامه‌ریزی شد، هنوز کارت واکسیناسیون برای زائران حسینی صادر نشده است. اما تا فردا این کارت واکسیناسیون در اختیار سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته اعزام ستاد اربعین قرار می‌گیرد.

اعزام زائران اربعین بدون کارت واکسیناسیون

مدیر عملیات پزشکی اربعین حسینی با بیان اینکه امروز اعزام رسمی زائران اربعین آغاز شد، گفت: برای این افراد که تعداد بالایی هم نبودند، کارت واکسیناسیون صادر نشد. اما از فردا زائرانی که ویزا دریافت کردند، با کارت واکسیناسیون به عراق سفر می‌کنند.

به گزارش فارس، مسؤولان ستاد اربعین از لزوم همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای سفر اربعین خبر دادند که امروز با توجه به آغاز اعزام زائران اربعین، کارت واکسیناسیون به دست زائران نرسیده و زواری که امروز عازم عراق شدند، بدون کارت واکسیناسیون به این سفر معنوی مشرف شدند. این امر در حالی است که مسؤولان کشورمان مدعی بودند که عراق فقط ۶۰ هزار زائر ایرانی با داشتن کارت واکسیناسیون پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق حج درمانی کارت واکسیناسیون زائران اربعین اربعین حسینی تیم درمانی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد

گردهمایی بزرگ زائران اعزامی به حج در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این گردهمایی آئینی بیشتر به منظور آشنایی و آموزش اولیه با مناسک حج تمتع، هرسال پیش از اعزام‌ زائران به عربستان در مجموعه آزادی تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در استادیوم ۱۲ هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار شد، علاوه‌بر جمعی از زائران اعزامی به حج ۱۴۰۳، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مسئولان سازمان حج و زیارت و دیگر مقامات کشوری حضور داشتند و آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها را درباره این سفر معنوی به زائران ارائه کرند.

امسال حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج واجب اعزام می‌شوند، که از این میان ۸۵ هزار نفر زائر و بقیه عوامل خدماتی حج هستند. اعزام زائران از ۲۳ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و برگشت زائران به کشور در تیرماه خواهد بود.

در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین