Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@21:37:28 GMT

روند فعلی بودجه کشور، قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۴۵۲۵

روند فعلی بودجه کشور، قابل قبول نیست

ایران اکونومیست- میرکاظمی گفت: همه اذعان دارند ادامه روند فعلی به نفع کشور نیست، سازمان برنامه و بودجه باید نظارت دقیق و جدی روی کنترل برنامه‌ها در سطح کلان کشور داشته باشد.

 ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همه اذعان دارند ادامه روند فعلی به نفع کشور نیست، گفت: همه بخش ها، شهرستان‌ها و استان‌ها پیشنهادات، چالش و راهکار‌ها خود را در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را مطرح کنند تا با نگاه کارشناسی و علمی به جمع بندی نهایی برسیم.

 

رییس سازمان برنامه بودجه، با اشاره به اینکه وظایف اصلی سازمان اقتدار ملی است نه اقتدار بودجه ای، بیان کرد: استراتژی سازمان این است که از نگاه سطحی و جزیی فاصله بگیرد و افق دید سازمان را بر اساس نگاه کلان و با اهمیت کشور متمرکز کند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه اش اهداف ملی است، افزود: سازمان برنامه و بودجه باید نظارت دقیق و جدی روی کنترل برنامه‌ها در سطح کلان کشور داشته باشد و درگیر مسائل جزیی نشود، اما در مقابل هر دستگاه وزارتخانه‌ای پاسخگوی عملکرد خود باشند و ساختار به گونه‌ای باشد که مدیریت و نظارت به ردیف‌ها امکان پذیر باشد.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه تاکنون کسی متولی بهره وری نبوده است، اظهار کرد: روی بنگاه‌های کوچک سرمایه گذاری شده است ولی منجر به تولید و رشد ملی نشده است چرا که بهره وری مورد توجه نبوده است.

میرکاظمی با اشاره به اینکه هر دستگاهی هر امتیازی می‌گیرد باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: مدیریت بر هزینه‌ها نه تنها سرلوحه کار‌ها قرار بگیرد بلکه مدیریت برنامه‌ها و تامین منابع اولویت اصلی کار‌ها باشد چرا که در شش ماه گذشته در جذب منابع عملکرد‌ها بسیار ضعیف بوده است و استفاده از تنخواه و مولد نکردن دارایی‌ها باعث تورم افسارگسیخته و تحمیل چنین شرایط نامطلوب بر مردم شده است.

در ششمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ گزارش‌هایی از ردیف‌های بودجه ای، نحوه تخصیص ها، و ... ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در تهران نفس بکشید

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول