Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جلال جهان نیا  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد پزشکان طرف قرار داد با تامین اجتماعی استان را ۴۲۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود تلاش های زیادی به منظور گسترش خدمات به بیمه شونده ها تاکنون بخشی از پزشکان با این سازمان بیمه ای قرار دادی نداشته اند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان نظام پزشکی باید پزشکان را ملزم به قرارداد با سازمان های بیمه گر کنند البته این مشکل در سطح کشور نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان نیا بر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تاکید کرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن کامل این طرح تمامی خدمات در بستر مجازی و سامانه ها انجام خواهد شد؛ پزشکان نسخه را نیز به صورت الکترونیکی به داروخانه ها، سونوگرانی ها، آزمایشگاه ها، رادیو لوژی ها و سایر موارد ارسال خواهند کرد، این امر نیز می طلبد که پزشکان با بیمه ها قرار داد داشته باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: پروژه نسخه الکترونیک در این استان از سال ۹۹ به طور جدی مورد پیگیری این مدیریت قرار گرفت که همزمان با نسخه نویسی الکترونیکی نسخه پیچی الکترونیکی نیز در این استان اجرایی شد که ۲۲۲ هزار و ۱۸۰ نسخه نویسی الکترونیکی انجام شد، ۱۰۴ هزار و ۸۴۰ نسخه داروئی و ۳۱ هزار و ۱۱ نسخه پاراکلینیک می

وی گفت: از ابتدای امسال نسخه نویسی الکترونیک در این استان به ۱۸۴ هزار و ۱۱۳ نسخه و نسخه پیچی در داروخانه ها به  ۸۹ هزار و ۲۷۹ نسخه و در پاراکلینیک ها به ۴۰ هزار و ۵۱۶ نسخه رسیده است .

وی افزود: پرداخت های آنلاین سازمان به صورت ۸۰ درصد سهم سازمان تا حداکثر ۲۴ ساعت برای پزشکان و ۳۰ درصد سهم سازمان برای نسخ دارویی به داروخانه ها تا پانزدهم ماه بعد پرداخت می شود.

جهان نیا تعداد کل بیماران بستری در سه ماه سال جاری را در مراکز ملکی ۲ هزار و ۳۸۹ نفر  و متوسط اقامت ۵۷ درصد اشغال تخت عنوان کرد.

وی تعداد کل بیماران سرپایی در این مراکز را ۱۳۹ هزار و ۸۳۴ مورد و تعداد مراجعان دندانپزشکی در این بازه زمانی را ۱۶ هزار و ۳۰۲ مورد بیان کرد.

 ضریب پوشش بیمه‌ای در این استان ۳۸ درصد است که این رقم نسبت به میانگین ۵۰ درصدی این شاخص در کشور، ۱۲ درصد عقب است،  هم‌اینک ۳۰۳ هزار نفر از مجموع جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این خطه بیمه هستند. 

برچسب‌ها بجنورد دندانپزشکی خراسان شمالی بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد دندانپزشکی خراسان شمالی بجنورد دندانپزشکی خراسان شمالی بیمه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی