Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-09@02:09:59 GMT

بحران عبور نفتکش ها از معابر شهری

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۴۵۵۲

بحران عبور نفتکش ها از معابر شهری

عضو سابق شورای شهر تهران ضمن هشدار نسبت به تردد نفت کش ها در داخل پایتخت خواستار پیشگیری از وقوع یک بحران جدی شد و گفت: شرکت پالایش و  پخش می تواند به سادگی با احداث کمتر از هزار متر جاده، مسیر جدیدی را از انبار نفت تا شمال اتوبان باکری باز کند تا لااقل مسیر عبور نفت کش ها از داخل محلات پرجمعیت شهر تهران نگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید فراهانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه آتش سوزی یکی از نفتکش های مسیر اصفهان گفت: رهگذران روز گذشته شاهد آتش سوزی مهیب یکی از نفتکش های عبوری در مسیر اصفهان به شیراز بودند.

وی افزود: چنین اتفاقی اگر در فضای شهری رخ دهد قطعا می تواند آسیب های جبران ناپذیری به جان و مال شهروندان وارد کند.

فراهانی با اشاره به مراکز پر خطر داخل شهر تهران تصریح کرد: انبار نفت شهران در منطقه پنج تهران روزانه شاهد بارگیری حدود ۴۰۰ نفت کش است که متاسفانه مسیر عبور مخاطره آمیز تمامی این ‌نفت کش های مالامال از مواد سوختی روزانه از محلات شهران شمالی و جنوبی می گذرد  به گونه ای که در سال‌های گذشته بارها خبر واژگون شدن این نفت کش ها خصوصا در فصل زمستان رسانه ای شد.

این عضو سابق شورای شهر تهران افزود: این هدر شرایطی است که شرکت پالایش و  پخش می تواند به سادگی با احداث کمتر از هزار متر جاده مسیر جدیدی را از انبار نفت تا شمال اتوبان باکری باز کند تا لااقل مسیر عبور نفت کش ها از داخل محلات پرجمعیت شهر تهران نباشد.

وی ادامه داد:  در زمان ‌نمایندگی مردم شریف تهران در  شورای شهر گذشته، بارها و بارها به شکل علنی و طی بازدیدهای میدانی تذکر دادم و حتی با ارسال نامه های متعدد به مهندس زنگنه وزیر سابق نفت خواستار مدیریت این ریسک شناخته شده شهر تهران و احداث‌جاده برای کاهش ریسک عبور نفت کش ها شدم تا از بروز بحران پیشگیری شود اما متاسفم که بگویم فریادها به جایی نرسید.

وی تاکید کرد: تصمیم سازان  وزارت نفت لطفا قبل از آنکه دیر شود از بروز بحران پیشگیری کنند.

برچسب هاشرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (NIORDC) شورای شهر تهران نفتکش

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران NIORDC شورای شهر تهران نفتکش آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شهر تهران شورای شهر نفت کش ها عبور نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در مدیریت شهری گذشته با یک نگاه فانتزی، یک تصور و تفکری حاکم بود که شهر تهران باید در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود؛ این نگاه باعث افزایش قیمت مسکن در پایتخت شد. - اخبار اجتماعی -

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره شرایط بغرنج مسکن در پایتخت و نقش‌ کم‌کاری و ترک‌فعل‌های مدیران شهری در یک دهه گذشته در ایجاد این وضعیت اظهار کرد: مدیریت شهری در این دوره، نگاه ویژه‌ای را به تامین مسکن داشته است و شورا برای ساخت و ساز در بدو ورود چند موضوع را هدفگذاری کرد.

نادعلی ادامه داد: در مدیریت شهری گذشته یک تصور و تفکری حاکم بود که با یک نگاه فانتزی، شهر تهران در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود و فقط برخی از خیابان‌ها سنگ فرش شوند و دوچرخه سورای صورت بپذیرد! شاید این موارد از دور کمی دوست‌داشتنی به‌نظر برسد اما با این نگاه، امکان حل مشکلات مردم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همه موارد اشاره شده در دوره گذشته شرایط نامناسبی را در بخش مسکن تهران ایجاد کرد و مردم جنوب شهر بیشترین خسارت را متحمل شدند؛ باید این موارد اصلاح می‌شد چرا که سرعت در حوزه شهرسازی به اندازه لازم نبود و طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی منجر به گلایه شهروندان شده بود و طبعاً شهرداری تهران در دور جدید باید برخی از کوتاهی‌ها را جبران می‌کرد که در یک برنامه‌ای این اقدامات آغاز شد؛ تاکید شورا بر این بوده و هست که این سرعت و تناسب به گونه‌ای باشد که شرط دچار به هم ریختگی نشود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط اعضا و ریاست شورای شهر تهران، برنامه‌هایی را طراحی کردند و معتقد بودیم یکی از موضوعاتی که باید در این دوره به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، بخش مسکن است و اقداماتی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

چمران: شهرداری تهران برای ساخت مسکن توسط چینی‌ها نیاز به مجوز شورای شهر دارد

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رونق در ساخت و ساز مزیت‌های بسیاری را دارد، اضافه کرد: این موضوع علاوه بر کاهش قیمت مسکن، تاثیر بسزایی نیز در اشتغالزایی دارد که در دوره گذشته با توقف ساخت و ساز در تهران، مجموعه‌ای از اشتغال‌های متفاوت و متعدد متوقف شد و در نهایت این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نیز شد.

نادعلی تاکید کرد: آنچه که مدنظر شورا و شهرداری قرار دارد، اجرای طرح تفصیلی است که در قالب آن، طرح کمربند سبز دیده شده است؛ تاکید آن بر این است که ساختمان در قالب بلندمرتبه‌سازی انجام شود.

انتهای پبام/

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • با تعامل و همکاری از فرصت باقیمانده استفاده کنیم
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • آبشار کیگا کجاست ؟ چگونه به آنجا برویم ؟
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند