Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان از کاهش 25 تا 75 درصدی چشمه‌ها در روستاهای این استان خبر داد.

محمد طاهری در نشست تجلیل از اعضای ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره آب و رسانه با اشاره به تمدید ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: فعالان رسانه‌ای می‌توانند آثار خود را تا 31شهریورماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود افزود: تاکنون بیش از 200اثر در بخش های مختلف جشنواره به دبیرخانه جشنواره آب و رسانه ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تقدیر از فعالان رسانه ای در استان گفت: اصحاب رسانه می توانند با تولیدات رسانه ای خود نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف آب ایفا کنند.

وی با اشاره به تنش آبی در برخی مناطق این استان اضافه کرد: در حال حاضر به بیش از 30 روستا آبرسانی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به محورهای این جشنواره یادآوری کرد: چگونگی نقش رسانه در پیشگیری و مهار کرونا و مدیریت مصرف آب، توانایی و آگاهی رسانه در مسائل آبی، نقش محوری رسانه در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب و بحران آب و نقش رسانه ها از محورهای این جشنواره است.
همچنین فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست خبری بر لزوم افزایش تولیدات رسانه ای در حوزه آب تاکید و پیشنهاد داد: در دوره های آینده دیگر بخش های فرهنگی و هنری نیز در جشنواره آب و رسانه دیده شود.

وی با بیان اینکه باید دیگر قالب های هنری را در این جشنواره به میدان بیاوریم افزود: امسال با توجه به اینکه نخستین دوره جشنواره است، سال تولید محتوا است و باید در سال های آتی این جشنواره گسترش بیشتری بیابد.

فلاح ورود استان سمنان به این جشنواره را یک رویکرد مناسب ارزیابی و اظهار کرد: استان سمنان هم از نظر رسانه ای از توانمندی بالایی برخوردار است و هم به دلیل کمبود منابع آبی با معضل کم آبی روبرو است و از همین رو پرداختن به آب و رسانه در قالب این جشنواره یک انتخاب دقیق است چرا که فعالان رسانه ای استان کمبود و چالش کم آبی را با گوشت و پوست خود تجربه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آب و فاضلاب استان سمنان جشنواره آب و رسانه استان سمنان رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد