Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:12:08 GMT

۱۴۵ هزار رفسنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۵۱۲۰

۱۴۵ هزار رفسنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

محسن بیجامی روز یکشنبه که توسط بهزیستی رفسنجان در راستای مناسب سازی محیط اداره بیمه سلامت مورد تقدیر قرار گرفت در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۹۰ درصد از مددجویان بهزیستی و نیز ۹۰ درصد از جانبازان دوران دفاع مقدس که دچار معلولیت شدند از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت برای دسترسی بهتر مددجویان بهزیستی و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت پوشش بیمه سلامت، مناسب سازی ساختمان این اداره را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمه سلامت رفسنجان اظهار داشت: بیمه سلامت با همکاری و نظارت کارشناس اداره بهزیستی سعی کرد مناسب سازی محیط اداره بیمه سلامت را طوری اجرا کنیم که این معلولان دغدغه ای در دریافت خدمات بیمه ای نداشته باشند.

وی افزود: ایجاد رمپ، اصلاح ورودی اداره، همسطح سازی جهت تسهیل در عبور و مرور معلولان، ایجاد نخستین پارکینگ ویژه معلولان در شهرستان و دیگر خدمات از جمله ضوابط مناسب سازی بود که در این اداره انجام شد تا معلولان بتوانند به راحتی و بدون مانع خدمات بیمه ای را دریافت کنند.

بیمه شده های سلامت شهری به پزشک خانواده مراجعه کنند

بیجامی همچنین در بخش دیگر از این مصاحبه به موضوع پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: شهرنشینانی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، لازم است قبل از اقدام به درمان به پزشک خانواده مراجعه کنند و تشکیل پرونده بدهند.

وی افزود: پایش سیستم اداری بیمه سلامت نشان می دهد بیشتر افرادی که بیمه سلامت هستند به پزشک خانواده مراجعه نمی کنند و پرونده ای ندارند.

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان تصریح کرد: در سطح شهر تعدادی پزشک خانواده وجود دارد که مردم برای تشکیل پرونده و کنترل سلامت جسمی، روحی و روانی باید به آن ها مراجعه و خود را درمان کنند و اگر نیاز به مراجعه به متخصص باشد همان پزشک خانواده ارجاع می دهد و از وضعیت بیمار خود به طور کامل آگاه است.

 وی گفت: بیمه شده های روستایی نیز به مراکز بهداشتی که مراجعه می کنند و پرونده سلامت برای آن ها تشکیل می شود.

در ادامه عباس بلندی رئیس اداره بهزیستی رفسنجان نیز از خدمات مناسب سازی مسئول بیمه سلامت رفسنجان قدردانی کرد و گفت: این اداره  با مناسب سازی محیط اداره توانسته رضایتمندی معلولان را در دریافت خدمات این بیمه جلب کند.

وی از مسئولان ادارات، بانک ها و نهادهای دیگر خواست مناسب سازی محیط را اجرا کنند تا قشر معلولان نیز بتوانند به خوبی خدمات نهادهای مختلف را بدون مانع دریافت کنند.

بهزیستی رفسنجان حدود پنج هزار مددجوی دارای معلولیت ذهنی، حرکتی و روانی را تحت پوشش دارد و خدمات به آن ها ارائه می کند.

برچسب‌ها کرمان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور رفسنجان کرمان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور رفسنجان مناسب سازی محیط پزشک خانواده بیمه سلامت تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد

شهبازی معاون اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: در راستای حمایت از مددجویان بهزیستی یزد، قریب به ۳۰ هزار ثوب پوشاک به مبلغ یک میلیارد تومان به اداره کل بهزیستی استان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه تحویل پوشاک و کفش در مرحله اول در سال ۱۴۰۳ انجام شد، افزود: قرار است تحویل این کالا‌ها در مراحل بعدی نیز ادامه داشته باشد.

معاون اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد ادامه داد: این اقلام بین مددجویان موسسه‌های خیریه وابسته به این مجموعه توزیع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان