Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی درخصوص موزه دفاع مقدس تبریز گفت:انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جدید و جوان یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی هفته دفاع مقدس می باشد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛سردار اصغر عباسقلیزاده در جمع خبرنگاران گفت: عمده برنامه های این هفته شامل برگزاری جلسه در استانداری با حضور نیروهای مسلح مستقل در استان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و مسئولین ادارات و سازمان‌ها و جهاد سازندگی در راستای هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های پیشنهادی در جمله  اقدامی است که در رأس ایجاد آمادگی برای اجرای برنامه‌های دفاع مقدس می باشد

وی افزود: آغاز برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس از 30 شهریور ماه در مصلی اعظم امام خمینی (ره) با حضور یک هزار و 100 نفر از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، نیروهای مردمی و لشکری همزمان با پخش بیانات مقام معظم رهبری انجام می‌شود و بعد از اتمام این برنامه، رژه موتوری به سمت گلزار شهدای وادی رحمت انجام خواهد گرفت و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز با حضور فرماندهان و مسئولین لشکری از دیگر برنامه های این هفته می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسقلیزاده تصریح کرد:در بحث سایر اقدامات فرهنگی هم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان به چاپ 35 جلد کتاب و 10 کتاب صوتی اقدام کرده است.

پخش برنامه زنده تلویزیونی از محوطه ائل گلی

وی خاطر نشان شد: در طول هفته دفاع مقدس، برنامه زنده تلویزیونی از محوطه ائل گلی با حضور نقش آفرینان در عرصه دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: برنامه‌های پیش بینی شده در فضای مجازی با هدف تبیین و ارائه عملکرد رزمندگان در دوران دفاع مقدس و برنامه‌های شب خاطره از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

جانشین سپاه عاشورا افززود:  پیش بینی شده است تا در فضای مجازی با هدف تبیین و ارائه عملکرد رزمندگان در دوران دفاع مقدس و برنامه‌های شب خاطره در هفته دفاع مقدس به عمل آید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد؛شعار محوری ما مقتدریم برای هفته دفاع مقدس در سال جاری انتخاب شده است و بر این اساس  پیش بینی شده تا در اکثر شهرستان‌های استان برنامه های مرتبط با این مناسبت شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه حماسه دفاع مقدس باید به عنوان میراثث گرانبها به نسل آینده انتقال یاید خاطر نشان شد :تدابیری اندیشه شده که علاوه بر موارد مطرح شده همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، جشنواره فضای مجازی، تجلیل از برترین‌های دفاع مقدس، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌هایی این هفته در محوریت قرار گیرد و نهایت تلاش بر این هست انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جدید و جوان یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی برنامه‌های مربوط به هفته دفاع مقدس قرار گیرد.

برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل پارک ائل‌گلی

وی در ادامه اشاره ای هم به برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل پارک ائل‌گلی تبریز کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های مصوب هفته دفاع مقدس در این استان به صورت محدود به خاطر شرایط کرونا و درگیر شدن کشور با این ویروس منحوس؛ این نمایشگاه به صورت نمایش ادوات، تجهیزات و تسلیحات نظامی و دفاعی نیروهای مسلح مستقر در تبریز خواهد بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تامین بودجه و اعتبارات موزه دفاع مقدس تصریح کرد:بر اساس مصوبات به عمل آمده  40 درصد اعتبارات مربوط به تکمیل موزه دفاع مقدس باید توسط استانداران  40 درصد توسط شهرداری و 20 درصد نیز توسط خیرین تأمین شود ،اما به هر دلیلی تاکنون تمام اعتبارت کافی تزریق نشده و تلاش ما بر این هست که این اتفاق در اسرع وقت رخ دهد وجا داردازاستاندار محترم آذبایجانشرقی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی درخصوص همکاری همه جانبه قدردانی نمایم .

جانشین سپاه عاشورا در پایان تاکید کرد؛ تکمیل موزه دفاع مقدس مستلزم تامین اعتبارات لازم برای ادامه پروژه های ناقص می باشد.

دفاع مقدس و غرور ملی

گفتنی است ، هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود.
رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفاع مقدس دیگر برنامه هفته دفاع مقدس موزه دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس

مردم بشرویه در سالروز شهادت امام صادق (ع)، پیکر شهید فانی که به تازگی تفحص شده است را تشییع کردند.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. 

بیشتر بخوانید

گمنام در زمین و خوشنام در آسمان

شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس