Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@07:51:22 GMT

برنامه ریزی مسئولان آستارا برای برگزاری مراسم اربعین

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۵۸۸۵

برنامه ریزی مسئولان آستارا برای برگزاری مراسم اربعین

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز یکشنبه در جلسه مسئولان فرهنگی این شهر گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی آئین عزاداری اربعین حسینی (ع) در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) برگزار خواهد شد و در مسیر حرکت عزاداران شورای هیئات مذهبی موکب پذیرایی از زائران را راه اندازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی افزود: تعدادی از نانوایان با همکاری اتاق اصناف به پخت نان نذری در روز اربعین حسینی و توزیع رایگان آن به شهروندان اقدام خواهند کرد و این نانوایان طی آئینی تجلیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: شایسته است میادین و خیابان های شهر با همکاری شهرداری های آستارا و لوندویل سیاه پوش شوند و مساجد روستایی و شهری در شب اربعین حسینی و ایام پایانی ماه صفر مراسم عزاداری برگزار خواهند کرد.

وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش مسابقات کتابخوانی و دل نوشته به مناسبت اربعین حسینی برگزار خواهد شد و از دانش آموزان انتظار داریم در این مسابقات از طریق شبکه شاد شرکت کنند.

یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب آستارا هم بیان کرد: باید جوانان را به سمت برنامه های فرهنگی و مذهبی سوق بدهیم و  فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی، غنی است و ترویج آن سبب کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی می شود.

سروان میثم قاسم نژاد مسئول واحد فرهنگی سپاه آستارا هم گفت: بیش از ۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حال و هوای اربعین در این شهرستان برگزار خواهد شد که برگزاری چهار یادواره شهدای شهرستان و محافل انس با قرآن از جمله آنهاست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود