Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@03:28:01 GMT

جزئیات مسمومیت ۴۰ نفر بر اثر نشت گاز کلر در هفشجان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۱۵۳

بامداد دیروز افرادی ناشناس با ورود به ایستگاه توزیع آب شهر هفشجان در 15 کیلومتری شهرکرد، کپسول‌های کلر را ربودند و با باز کردن این کپسول‌ها موجب مسموم شدن ۴۰ شهروند «هفشجانی» شدند.

به گزارش مهر، شهر «هفشجان» در ۱۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که در ساعت یک بامداد دیروز مردم برخی از مناطق این شهر به دلیل استشمام گاز کلر مسموم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اطلاع از این حادثه به‌سرعت شورای تأمین شهرستان شهرکرد تشکیل شد و مسئولان از نزدیک این حادثه را پیگیری کردند.

رئیس شورای شهر «هفشجان» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: حدود ساعت یک بامداد دیروز بسیاری از مردم ساکن خیابان‌های مدرس، رجایی، دانش و باهنر به دلیل استنشاق گاز کلر از خواب بیدار شدند.

رجبعلی کیوانی افزود: دو کپسول گاز توسط افرادی ناشناس از مخزن آب شهر «هفشجان» به سرقت رفته بود که با باز گذاشتن کپسول‌ها ۴۰ نفر از شهروندان مسموم شدند.

وی با بیان این که ۳۸ نفر از بیماران به‌صورت سرپایی در مراکز درمانی شهر «هفشجان» درمان شدند،تصریح کرد: تعداد محدودی از بیماران برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی شهرکرد منتقل شدند.

رئیس شورای شهر «هفشجان» با اشاره به این که ۵۰۰ خانوار در این حادثه تحت تأثیر قرار گرفتند، گفت: بررسی این حادثه به‌سرعت در دستور کار مسئولان استان قرارگرفته است و دیگر هیچ مشکلی در این شهر وجود ندارد.

احمد راستینه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که حال دو نفر از مسمومان وخیم گزارش شده است، افزود: دستگیری مجرمان در دستور کار مراجع امنیتی و نظامی و قضایی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری هم با بیان این که گندزدایی آب در مخازن آب هر شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: سه کپسول رزرو کلر برای این کار در مخزن شهر «هفشجان» قرار داشت که بامداد دیروز دو کپسول سرقت شده است.

مراد محمودی با اشاره به این که آب شرب «هفشجان» از سلامت کامل برخوردار است، گفت: پیگیری لازم به‌منظور دستگیری سارقان و عاملان این حادثه در حال انجام است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای مسمومیت گاز کلر هفشجان اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای بامداد دیروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی افزود: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت و از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی گفت: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندورود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است

بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

کد خبر 6086031

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • کاسبی کپسولی
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند