Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، روز یکشنبه در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی آذربایجان‌شرقی و اعضای ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان گفت : شهدای دوران دفاع مقدس به ما حیات دوباره داده و جانبازان، ایثارگران و آزادگان نیز اقتدار و عزت کنونی را برای ما در سطح جهان به ارمغان آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صبوری پدران و مادران شهدا فراموش‌ ناشدنی است، افزود: عظمت دفاع مقدس را نباید فراموش کرد و قدر آن را باید دانست زیرا مرور تاریخ نشان‌دهنده اهمیت آن است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بهتر است با مرور تاریخی ببینیم کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم و آنهایی که جنگ را علیه ما آغاز کردند و دوستان آن‌ها به کجا رسیده‌اند، بیان کرد: تاریخ با خودش عبرت‌ها دارد و از منظر باورهای اعتقادی، اجتماعی و سیاسی تابلوهای گوناگونی را به تصویر می‌کشد.

آل‌هاشم با اشاره به وقایعی که در طول تاریخ برای مدعیانی چون فرعون، قارون ، صدام ، حسنی مبارک و امثال آنان روی داده، ادامه داد: عظمت و صلابت کشور ما در سایه فداکاری‌های نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج، جهاد سازندگی و نیروهای مردمی حفظ شده است.

وی یادآوری کرد: صدام، از حمایت همه‌جانبه ابرقدرت‌هایی چون آمریکا و شوروی سابق برخوردار بود و به دست همین آمریکا به دار آویخته شد و شوروی سابق نیز به کشورهای مختلف تجزیه شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هم‌اکنون نیز ابهت آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد و ضعف آن نمایان می‌شود، اظهار داشت: این کشور نیز در آینده به سرنوشت شوروی سابق گرفتار خواهد شد و هم‌اکنون تجزیه ایالت متحده آمریکا به گوش شنیده می‌شود و ۲۴ درصد از مردم این کشور نیز با تجزیه ایالت متحده آمریکا موافق هستند.

 آل‌هاشم با اشاره به بازگشت ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مراسم رژه سالانه روسیه پس از ۷۶ روز به کشور، افزود: حضور این ناوگروه به همراه ۵۰ شناور و چندین جنگنده در این مراسم در کنار هیات‌های دیگر کشورها نشان از اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهاست.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش بالای دریانوردی نظامی جمهوری اسلامی ایران و حضور در اقیانوس اطلس شمالی، اظهار داشت: این ماموریت نخستین حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیمکره شمالی و طولانی‌ترین دریانوردی نظامی کشور با تجهیزات تولید داخلی است.
 

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فارس تبریز سیدمحمدعلی آل هاشم جانبازان شهدا جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود