Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به عنوان یکی از محور‌های منشعب از کریدور بزرگراهی غرب کشور ٩٨ درصد پیشرفت اجرایی دارد که برنامه‌ریزی شده تا یک ماه آینده به شکل بزرگراهی به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه‌لو  اظهار داشت: توسعه مبادلات اقتصادی با ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای توسعه بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو است.

وی با اشاره به اینکه ۶٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات توزیع نشده در اختیار نمایندگان مردم، از سوی نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی به طرح بزرگراه ارومیه - سرو تخصیص یافته است، ادامه داد: در روز‌های گذشته، تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و ٣ کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه‌لو ادامه داد: با توجه به این که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

«حمزه‌لو»، بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشور‌های ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی کریدور بزرگراهی بزرگراه بین المللی اخبار آذربایجان غربی راه و شهرسازی آذربایجان غربی بزرگراه بین المللی ارومیه حمزه لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع گندم دهستان مرگور ارومیه گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار علیه علف‌های هرز سمپاشی انجام شده است.

علی دیانتی افزود: گندم کاران باتوجه به شرایط آب و هوایی روز‌های آتی و احتمال شکل گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، هشدار به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند.

وی با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری‌های برگی غلات هشدار داد.

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن توصیه به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری تاکید کرد: با توجه به وزش باد و بارندگی روز‌های آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری‌های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماری‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

دیانتی اضافه کرد: کنترل علف‌های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف‌های هرز به کشاورزان آموزش و توصیه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • تصادف پژو ۲۰۶ با سواری پرشیا با ۶ مصدوم در محور بین‌المللی ارومیه به سرو
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پایگاه فوریت‌های پزشکی بکتاش
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته