Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@21:21:32 GMT

رکورد درازنشست ایران در گیلان شکست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۳۸۶

رکورد درازنشست ایران در گیلان شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در این رکوردشکنی نعمت نظر علی‌وند توانست دو هزار و ۳۴۵ بار حرکت درازنشست را در مدت یک ساعت انجام دهد و رکورد ایران را جابجا کند. 

رکورد قبلی حرکت دراز و نشست در ایران با دو هزار و ۲۶۵ بار در یک‌ساعت به نام ورزشکار همدانی ثبت شده بود.

رکورد جهانی این حرکت در سال ۲۰۱۳ توسط جیمز کلارک ورزشکار آمریکا با تعداد ۲۶۰۱ بار در مدت ۵۸ دقیقه و ۴۳ ثانیه شکسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ورزشکار پرتلاش با تمرین و توجه مسؤولین توانایی شکستن رکورد جهانی را دارد که شایسته است مسؤولین ورزشی استان و کشور به این استعداد‌ها توجه ویژه داشته باشند. 

شهرستان‌ ماسال با وجود اینکه جزو مناطق محروم ورزشی است ولی در زمینه ورزش‌های همگانی بسیار خوب عمل می‌کنند و حتی ورزشکارانی در سطح بین المللی و جهانی به کشورمان معرفی کرده‌اند. 

درازنشست یک حرکت تمرینی قدرتی است که ماهیچه‌های شکمی و خم‌کننده لگن را تقویت می‌کند. 

درازنشست با خوابیدن به پشت بر روی زمین، معمولاً با قراردادن دست‌ها به‌طور ضربدر به روی سینه یا پشت سر و زانوهای خم‌شده برای کاهش فشار به عضلات کمر و ستون فقرات و سپس بلند کردن مهره‌های فوقانی و تحتانی ستون فقرات به‌گونه‌ای که هیچ‌یک از اعضای بالاتر از کفل زمین را لمس نکند، انجام می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان رکورد ایران ورزشکار ماسال رشت ورزش گیلان درازنشست رکوردشکنی شهرستان ماسال ورزش های همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال در نبرد با تراکتور، برای بیست‌ودومین مسابقه پیاپی در فصل جاری توانستند شکست‌ناپذیر بمانند و حالا اگر در ۵ دیدار پیش‌رو روند شکست‌ناپذیری آبی‌ها تمدید شود، آن‌ها می‌توانند بار دیگر رکورد تاریخی سرخ‌پوشان پایتخت را در لیگ برتر بشکنند و بعد از تیمِ مجیدی، استقلالِ نکونام به دومین تیم شکست‌ناپذیر تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد.

سرخ‌پوشان پایتخت در اواخر لیگ ششم و اوایل لیگ هفتم با هدایت دنیزلی و قطبی، در ۲۶ بازی پیاپی شکست نخوردند و تا پیش از قهرمانی استقلال با مجیدی، رکورد بیشترین هفته پیاپی شکست‌ناپذیری در لیگ برتر ایران در اختیار پرسپولیسی‌ها بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست
  • ژابی آلونسو: همه به دنبال شکست دادن بایرلورکوزن هستند
  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو
  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل
  • حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس