Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:21:37 GMT

برخورد با تخلفات در بازار پرواز‌های اربعین

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۹۹۶

برخورد با تخلفات در بازار پرواز‌های اربعین

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسن خوشخو درباره آخرین وضعیت پرواز‌های اربعین اظهار کرد: پرواز‌های اربعین از بازه زمانی ۲۸ شهریورماه الی ۱۰ مهرماه برنامه‌ریزی شده و دولت عراق صرفاً پذیرش زوار را از طریق مرز هوایی اعلام کرده و برای آن شرایطی را مشخص کرده است. عمده‌ترین شرطی که دولت عراق مشخص کرده، اخذ ویزا توسط سفارت عراق در تهران، دریافت هر دو دز واکسن کرونا و همچنین داشتن پاسخ منفی تست PCR است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین بر اساس توافقی که بین دولت‌های ایران و عراق صورت گرفت، مقرر شد ۶۰ هزار زائر از طریق مرز هوایی بتوانند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند. سازمان حج و زیارت متولی ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام زوار شد و در این راستا سامانه سماح در دسترس عموم قرار گرفت و بسیاری از هموطنان ثبت نام‌شان را انجام دادند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از طریق سامانه سماح، اطلاعات زوار به وزارت بهداشت برای صحت سنجی و بررسی دریافت هر دو دز واکسن کرونایی که ضرورت داشت ارسال شد. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته اسامی این افراد را برای سفارت عراق ارسال کردیم تا در بازه زمانی تعریف شده نسبت به تهیه ویزا آن‌ها اقدامات لازم انجام شود. در همین راستا مقرر شد تا لیست افراد بعد از اینکه ویزا صادر شد برای سازمان هواپیمایی کشوری و به تبع آن برای شرکت‌های هواپیمایی جهت صدور بلیت ارسال شود.

خوشخو با بیان اینکه تا پایان روز یکشنبه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، برای ۱۲ هزار نفر ویزای قطعی صادر شد اسامی آن‌ها را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دادیم که بتوانند نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند، اما خبر‌هایی به گوش رسید مبنی بر اینکه بلیت‌ها به صورت یکطرفه به فروش می‌رسد یا اینکه سوء استفاده‌هایی در این زمینه انجام شده است. گزارش‌هایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شد مبنی بر اینکه بعضا با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب بلیت پرواز‌های اربعین در سایت‌های مختلف ارائه می‌شود. در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع ورود پیدا کرد و دستگاه‌های ذیربط و دستگاه نظارتی دیگر را مطلع کردیم. همچنین سازمان هواپیمایی کشوری در راستای وظیفه ذاتی خودش اخطار‌هایی به این دسته از سایت‌ها و مجموعه‌ها ارسال کرد.

وی گفت: موضوع دیگری که مطرح شد اینکه بعضی از شرکت‌های هواپیمایی بلیت یکسره رو به مسافر عرضه می‌کنند و از ارائه بلیط رفت و برگشت خودداری می‌کنند این موضوع درست است و با بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری امروز انجام داد این موضوع صحت دارد و به شرکت‌هایی که به صورت اجباری بلیت یک طرفه را ارائه می‌دهند، اخطار کتبی دادیم چرا که مسافر باید بتواند در این بازه زمانی نسبت به دریافت بلیت یک طرفه و دو طرفه اقدام کند. اگر شرکت هواپیمایی این مسئله را رعایت نکند از نظر سازمان هواپیمایی کشوری و برابر مقررات متخلف شناخته شده و بر اساس قوانین مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

خوشخو تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای احقاق حقوق مسافرین مماشاتی با هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی نخواهد کرد. به مردم هم توصیه می‌شود از در اختیار داشتن ویزا اطمینان حاصل کنند و پس از آن به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی یا سایت‌های رسمی مراجعه کنند، اما اگر زائری هر کدام از مسافرانی به هر دلیلی با مشکلی در این زمینه مواجه شد می‌تواند از طریق سایت رسمی سازمان هواپیمایی کشوری و سامانه رسیدگی به شکایات آن را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم آن را به سرعت رسیدگی کنیم چرا که یکی از وظایف ذاتی سازمان هواپیمایی کشوری رسیدگی به همین تخلفات است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر سازمان هواپیمایی برخورد با تخلفات پرواز های اربعین بلیت هواپیما اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی پرواز های اربعین شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از سوم اردیبهشت ماه تا به امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای  ایران ایر اعزام شده اند گفت: در طی این سه روز حجاج از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند

وی افزود:اولین گروه زائران حج عمره  استان تهران در ساعت ۹و ۳۰ دقیقه بامداد سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد فرودگاه مدینه منوره  شدند.

 قربانعلی بیان کرد: عملیات اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انتظار، با انجام  پرواز شماره  ۱۵۰۸ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سوم اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی شروع شد.

وی بیان کرد: در عملیات اعزام عمره گزاران استان تهران، با توجه به تعداد زائران این استان  روزانه  تعداد ۲۵۵ زائر (۳ کاروان) در قالب یک پرواز  رهسپار فرودگاه مدینه منوره می‌شوند.

او گفت:برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد. 

به گفته قربانعلی  پروازهای حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی  در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام‌می‌شود.

وی افزود : هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات ۴۴  پرواز رفت و برگشت در مدت  ۲۱ روز  انجام‌خواهد داد و در مجموع عمره گزاران با ۶۶  کاروان  به سرزمین وحی اعزام‌می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!