Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@01:11:35 GMT

سهمیه آبیاری باغ‌های همدان قطع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۸۰۴۲

سهمیه آبیاری باغ‌های همدان قطع می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرزانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برنامه ریزی اصولی برای رفع مشکل کمبود آب استان همدان افزود: در حالی که چند روزی به پایان سال آبی جاری باقی نمانده آمار نشان می‌دهد استان همدان بیش از ۵۰ درصد کاهش بارندگی در یک سال گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: این میزان کاهش بارندگی در چند سال گذشته کم سابقه و موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه کشاورزی، صنعت و حتی تأمین آب آشامیدنی این استان شده است.

فرزانه بیان کرد: با وجود کاهش بارندگی و ایجاد بحران کم آبی، باید با برنامه ریزی دقیق از این بحران سخت عبور کنیم و رفع این مشکل را جدی بگیریم.

او با اشاره به اینکه تا یکی دو ماه آینده از بارش‌های پاییزی خبری نیست، اضافه کرد: منابع آبی استان همدان محدود است و باید با مدیریت دقیق این میزان آب ذخیره شده در پشت سد‌ها را تا زمان بارش نزولات آسمانی مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان یادآور شد: مدیریت مصرف باید به صورت دقیق برنامه ریزی و اجرا شود و همه راه‌های صرفه جویی را انجام دهیم.

فرزانه تاکید کرد: با توجه به بحران کم آبی و به منظور اولویت بندی مصارف آب، سهمیه مورد نیاز آبیاری باغ‌ها از ابتدای مهر ماه قطع می‌شود.

او با اشاره به اینکه باید از سهمیه آب مورد نیاز آبیاری باغ‌ها برای مصرف آب آشامیدنی استفاده شود، اظهار داشت: نحوه سهمیه بندی و ساعت‌های سهمیه بندی آب آشامیدنی هر شهر نیز باید با نظر فرمانداری و شورای تامین تعیین شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبیاری باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آبیاری مزارع با آب فاضلاب تصفیه نشده عامل بروز انواع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها است.

وی بیان داشت: زمانی که این فاضلاب بر روی زمین رها شود، به‌طور یقین به سمت آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها حرکت کرده و این آب‌ها را آلوده می‌کند، بنابراین آلودگی منابع آب اولین اثر منفی این چرخه است.

جاودان خرد اظهار داشت: فاضلاب‌های خام و آلاینده محیط زیست مولد انواع بیماری‌های مزمن و خطرناک برای انسان هستند و آبیاری‌های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی مشکل ساز شده و ضرورت دارد برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود و برای بهبود حال زمین، استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود.

کد خبر 6086528

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد