Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر قارزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور میانگین ۴۵ تن محصول گوجه فرنگی در هر هکتار از کشتزارهای جوین برداشت شده که با مبارزه بیولوژیک و مقابله با آفات، محصولی سالم است.  

وی ادامه داد: بیشتر محصول گوجه فرنگی تولیدی این شهرستان پس از برداشت روانه میادین تره بار و یا کارخانه تولید رب جوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جوین شغل بیشتر مردم این شهرستان را کشاورزی عنوان و بیان کرد: برای کاهش هزینه‌های تولید و افرایش بهره‌وری این بخش باید کشت گلخانه‌ای افزایش یاید.

قارزی گفت: گستره سطح کشت به روش گلخانه‌ای در این شهرستان ظرف هفت سال اخیر پنج برابر بیشتر شده و  هم‌اینک به حدود ۳۰ هزار متر مربع افزایش یافته است.

وسعت زمینهای باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

نقاب، مرکز شهرستان جوین در فاصله ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. 

برچسب‌ها گوجه فرنگی کشت گلخانه ای کشاورزی نقاب جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوجه فرنگی کشت گلخانه ای کشاورزی گوجه فرنگی کشت گلخانه ای کشاورزی نقاب جوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی