Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره نتایج مفید طرح جهش تولید مسکن گفت: در طرح ملی جهش تولید مسکن زمین رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تمهیداتی دیگر نیز در این طرح در نظر گرفته شده است. اقدام دیگر قابل توجه در این طرح تامین هزینه ساخت واحدهای مسکونی است.

شاکری در ادامه بیان کرد: این زمین‌های رایگان در اجاره ۹۹ ساله دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۰ درصد هزینه ساخت از طریق تسهیلات تامین خواهد شد. ۲۰ درصد هزینه ساخت واحد مسکونی را خود خریداران منازل مسکونی پرداخت می‌کنند.  ۸۰ درصد وام طی ۳ سال پرداخت می‌شود تا پروژه ساخت منزل به پایان برسد و این تسهیلات باید با نرخ سود ارزان قیمت به مردم تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: نرخ سود برای افراد ساکن در شهرهای بزرگ ۹ تا ۱۲ درصد و برای مردم ساکن در مناطق محروم و روستاها ۴ درصد است و برای اقشار محروم مرتبط با دستگاه‌هایی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی نرخ مشخصی از سود و نحوه خاصی از بازپرداخت مشخص می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در قانون، دیده شده ۲۰ درصد وامی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند باید به مسکن اختصاص پیدا کند. در این طرح از بابت تامین مالی هم مشکلی وجود ندارد. وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید همتی کنند و این بانک‌های غیر تخصصی را سر خط بیاورند و این قانون را اعمال کنند. برخی زمین‌ها که در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و در محدوده شهرها قرار دارد در اختیار شهروندان می‌گذارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید این زمین‌ها در محدوده شهری باشد که از زیر ساخت‌های شهری استفاده کنند خاطر نشان کرد: معماری ایرانی اسلامی و همچنین صنعتی سازی در ساخت مسکن باید به کار گرفته شود. وزارت راه و شهرسازی باید هدفش را برای ساخت ۲ میلیون مسکن در سال بگذارد.

شاکری ادامه داد: چه خود افراد بسازند و چه تسهلیات بدهند منابع در بانک‌ها دیده شده و زمین هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. فقط و فقط نحوه مدیریت در طرح تاثیر گذار است. تمام همت باید بر روی اجرای کار گذاشته شود. با این تعهداتی که داده شده امیدواریم به این مسائل عمل شود.  

منبع: نماینده

کلیدواژه: اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی گفت: ظرفیت ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مهدیار اسماعیلی، رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آن‌ها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران