گریم مرد شیاد راز ثروت بادآورده اش را لو داد / زن تهرانی حقیقت را گفت
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۸۷۹۴
مرد شیاد برای تصاحب املاک 15میلیاردی پیرمرد ثروتمند ، معتادی را استخدام و او را گریم کرد تا وی را صاحب املاک جا بزند اما پس از نخستین معامله رازش فاش شد.
اوایل مرداد امسال مردی قدم در دادسرای ویژه سرقت گذاشت و خبر از دستبرد سارقان به خانه پدرش داد. وی گفت: پدرم مردی ثروتمند است و تنها زندگی میکند. او گاهی دچار فراموشی میشود، به همین دلیل تمام مدارک و اموال او را در یکی از آپارتمانهایش نگهداری میکردیم و پدرم به آنها دسترسی نداشت اما دیروز که برای سرکشی به آن آپارتمان رفته بودیم متوجه شدیم سارقان وارد آنجا شده و همه مدارک، اسناد و لوازم خانه را سرقت کردهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش رکنا، ظاهرا سرقت چند روز قبلتر رخ داده بود و بعد از پیگیری اسناد سرقت شده متوجه شدیم که فردی با سوءاستفاده از مدارک پدرم، آپارتمان او را به زنی فروخته است.
نقشه مرد آشنا برای ثروت میلیاردی در تهرانبا دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت، گروهی از مأموران وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. مأموران با حضور در محل سرقت و بررسی نحوه ورود دزدان به آنجا به این نتیجه رسیدند که پای یک فرد آشنا در میان است. فردی که خبر از وجود اسناد و مدارک باارزش در این محل را داشته و میدانسته که کسی در آنجا زندگی نمیکند.
در ادامه تحقیقات ابعاد بیشتری از این ماجرا رازگشایی شد. بررسیها حکایت از این داشت آپارتمان پیرمرد که به زنی جوان فروخته شده، در یکی از دفترخانههای تهران معامله شده است. مأموران برای انجام تحقیقات به محل دفترخانه رفتند و معلوم شد که هنگام معامله، مردی، نقش پیرمرد (صاحب املاک) را بازی کرده و تمام املاکش را که 15میلیارد تومان ارزش داشته به نام فردی به نام فرشاد انتقال داده و این فرد یکی از آپارتمانها را به زن جوان فروخته است.
در بازبینی تصاویر دوربین مداربسته معلوم شد مردی که نقش پیرمرد را بازی کرده بود بسیار به او شباهت داشته و این یعنی تبهکاران نقشهای کاملا حساب شده برای تصاحب املاک شاکی داشتهاند.
کسی که املاک به نام او منتقل شده بود، فرشاد نام داشت و وقتی مأموران تصویر او را به پیرمرد نشان دادند، وی فورا او را شناخت و گفت مدتی قبل با این مرد در پارک آشنا شده است. همین کافی بود تا دستور بازداشت فرشاد صادر شود و تحت تعقیب پلیس قرار بگیرد.
ماموران پلیس خیلی زود مخفیگاه متهم را پیدا کردند و او را به دام انداختند. او در بازجوییها چارهای جز اقرار به سرقت و کلاهبرداری ندید. مرد جوان گفت: چند وقت قبل برای هواخوری به پارک رفته بودم که با مالباخته آشنا شدم. شروع کردیم به صحبت و متوجه شدم پولدار است و 3ملک به نامش است. وسوسه شدم املاکش را تصاحب کنم و برای اجرای این نقشه ابتدا باید اعتماد او را جلب میکردم.
وی ادامه داد: رفتوآمدهایم با پیرمرد تنها شروع شد و سعی میکردم در انجام کارهایش به او کمک کنم. کارهایی مانند نظافت خانهاش، خریدهای بیرون و هرکاری که باعث میشد او به من بیشتر اعتماد کند.آنطور که متوجه شدم املاک مرد تنها حدود 15میلیاردتومان ارزش داشت و باید نقشه میکشیدم تا به شکل ماهرانهای اموالش را به نام خودم منتقل کنم. برای اجرای این سناریو، یک مرد معتاد سالخورده را استخدام کردم.
او را به شکل ماهرانهای گریم کردم، طوری که کاملا شبیه پیرمرد شد. از سوی دیگر وقتی فهمیدم مدارک و اسناد در آپارتمانی دیگر نگهداری میشود، نقشه سرقت کشیدم. به آنجا رفتم و علاوه بر سرقت مدارک، وسایل خانه او را هم سرقت کردم.
پس از آن به همراه همان فردی که او را گریم کرده بودم، راهی دفترخانه شدیم. او نقش پیرمرد را بازی کرد و با مدارکی که سرقت کرده بودم، 3ملک پیرمرد که حدود 15میلیاردتومان ارزش داشت را به نام خودم منتقل کردم.
متهم در ادامه گفت: بعد از اینکه املاک را به نام خودم منتقل کردم تصمیم گرفتم یکی از آنها را بفروشم. آگهی فروش دادم و زنی تماس گرفت و پس از توافق در دفترخانه قرار گذاشتیم.
زن جوان حدود 2 میلیارد تومان بهعنوان بخشی از قرارداد فروش را به حسابم واریز کرد و قرار شد مابقی را هم بهزودی واریز کند اما من لو رفتم. متهم در ادامه گفت: نقشهام این بود که 2 ملک دیگر پیرمرد را هم بفروشم و از ایران فرار کنم اما لو رفتم و همهچیز نقش برآب شد.
پس از اقرار متهم و افشای حقایق، قاضی پرونده دستور بازداشت مرد معتاد و صاحب دفترخانه را نیز صادر کرد. چرا که در ادامه تحقیقات این احتمال مطرح شد که صاحب دفترخانه در نقل و انتقال سند خانهها با متهم همدست بوده است. به این ترتیب او بازداشت شد و اگرچه در بازجوییهای اولیه اصرار بر بیگناهی داشت اما در ادامه تحقیقات به همکاری با متهم در زمینه نقل و انتقال اسناد اعتراف کرد و برای هردو قرار قانونی صادر شده است.
متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند و جستوجو برای بازداشت مرد معتاد که نقش مالباخته را اجرا کرده ادامه دارد.
منبع: همشهری
منبع: رکنا
کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا مرد شیاد ثروتمند اخبار حوادث معتاد دستگیر میلیاردی تصاحب سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سحر قریشی قیمت عکس علیرضا خمسه علیرضا خمسه در آمریکا بازار آزاد علی دایی قتل قیمت دلار صاحب املاک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
در نظام تجلیات میان جلوه وجودی زن و مرد تفاوتهای بازتابش وجود دارد. ولی مهم این است که ارزشمندی هر کدام از این بازتابشها در حوزه خاصی پیدا میشود و به طور کلی نمیتوان حکم کرد که کدام یک از این دو بر دیگری برتری دارد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از اصلیترین موضوعات زنان در حوزه تحقیقات بنیادین، مقایسه میان ارزش جنسیت زنانه و مردانه است. به این دلیل که برخی از راهبردها در حوزههای کاربردی و توسعهای مبتنی بر تبیین مبانی زیرساختی است. بر این اساس لازم است از منظره عرفانی و قرآنی به ارتباط میان جنسیت و رشد معنوی پرداخته شود و مسائل بنیادین جنس برتر یا فروتر بودن زن یا مرد و همچنین چرایی آن مورد تحلیل قرار بگیرد.
خبرگزاری تسنیم طی یادداشتی از مهدیه مستقیمی، استاد دانشگاه، به بررسی آثار جنسیت زنانه بر رشد معنوی و عرفانی پرداخته است.
رابطه جنسیت و معنویت
زمانی که عرفان دینی در استخدام قرآن کریم درآید، طبیعتاً عرفان از توحید قرآنی نشأت میگیرد. بر این اساس، نظرات عارفان و مفسران قرآن درباره این موضوع تفاوت زیادی با هم ندارد.
تحلیل جنسیتی در رابطه با ارزشمندی معنوی و جنسیت در نظام تجلیات و مظهریت زنان نشان دادن خاستگاه تفاوتهای تکوینی زن و مرد در زمینه جسم و روح و روحیات آنها درباره مقایسه ارزشمندی این دو جنس هم مطالبی را ارائه میدهد و بررسی سرنخهای ظریف در موضوع جنسیتی از منظر عرفان مانند ساحت تناکح اسمائی، ساحت عشق عرفانی و مباحث مربوط به شعور عمومی و سیر حبی عالم وجود و نیز مراتب صدوری کتاب هستی، میتواند افقهای روشن و گستردهای را در تحلیل رابطه جنسیت و معنویت در اختیار جستجوگران قرار دهد. بررسی و تحقیق در میان آیات قرآن ما را به امکان رشد برابر معنوی مردان و زنان میرساند.
نقش روحیات زنانه بر میزان گرایش به معنویتتحلیل رابطه جنسیت زنانه و رشد عرفانی
تعداد زیادی از عارفان این عقیده را دارند که حقیقت ذاتی مردان و زنان یک چیز است و تفاوتها میان آنها به دلیل قالب و مسائلی خارج از حقیقت وجود است. بر اساس این نظر، رشد معنوی زنان و مردان برخاسته از حقیقت وجود آنهاست که همان ذات و ذاتیات آن دو محسوب میشود.
با این تعبیر، جنسیت زنانه مانع از رشد دینی و ارتقای فکری و اعتقادی زنان نخواهد شد و زنان در این زمینه همپای مردان میتوانند افقهای بلند و روشن معنویت را فتح کنند. چهبسا زنانی یافت میشوند که از رشد دینی به مراتب بسیار بالاتری از بسیاری مردان رسیدند به طوری که مردان یا شاگرد چنین زنان معنوی شدهاند و یا حتی از منظر فکری و استعداد توان نشستن در زمره شاگردان چنین زنانی را هم نداشتهاند.
رشد معنوی هر انسانی فارغ از جنسیت او به حقیقت وجود انسانی و به روح ناطقه قدسیه او مربوط میشود و کثرات خارجیه همگی به منزله تعیناتی به حساب میآیند که بیرون از حقیقت روح انسان قرار دارند. باید دانست تعینات نوعی امور مجازی هستند که در سنجش حقایق ورود چندانی ندارند.
مصباح الانس که یکی از کتابهای مرجع در زمینه عرفان محسوب میشود، در تعریف تعین عنوان میکند: جز یک وجود چیزی در عالم خارج وجود ندارد و کثرات تعین یافتن و ظهور یک هستی است که آن را با واژههایی مانند تعین، اتصاف، نسبت یا ظهور تعبیر کردهاند. (ابن فناری 1363 ص 45)
این نوع تعبیر را با مثالی میتوان مشخص کرد که حقیقت آبی که در ظرفی به شکل دایره یا مربع میریزند یکی است و آنچه که موجب میشود تفاوتهایی به وجود بیاید، قالب ظرفیتی و تعینات صوری و شکل ظاهری ظرفهای آب است و این ظواهر موجب تغییر فرمول شیمیایی در آب نمیشود. در هر حال میتوان عنوان کرد کثرات تعین یافتن و ظهور یک هستی هستند که آن را با کلماتی مانند تعین، اتصاف، نسبت، مظهر یا ظهور تعبیر کردهاند.
تعبیر عینیت حقیقت زن و مرد در بیان عارفان حتی به این نکته اشاره دارد که این نوع نیست که آبی که در ظرف جنسیت مردانه ریخته میشود، آبی باشد که مانند باران از آسمان نازل شده ولی آبی که در ظرف جنسیت زنانه ریخته میشود آبی است که از اعماق زمین استخراج شده باشد. بلکه حقیقت زن و مرد به مثابه آب بارانی است که در دو ظرف متعین ریخته میشود و با تعینات ظرف، شکل خاصی به خود میگیرد.
مثال دیگر درباره مفهوم تعین را میتوان به دریای موجداری تعبیر کرد که موجها کلیت، جزئیت و بزرگی و کوچکی دارند و این ویژگیها همان تعینات موج دریا محسوب میشود.
سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!جنسیت زنانه در نظام تجلیات
طبق قاعده تجلیات عرفانی، وجود مرد و زن و تفاوتهای تکمیلی بین آن دو ریشه در تفاوت تجلیات دارد. تجلیات با یکدیگر متفاوت هستند که در زمان تنزل در مراتب وجود این تفاوتها بر حسب نشأتهای مختلف متنزل میشوند تا در عالم ناسوت این تفاوتها در زن و مرد و همچنین جسم و روحیات آنها ظهور پیدا کند.
از منظره عرفانی جهانهای بالاتر، حقایقی محسوب میشوند که سایه آنها در جهانهای پایینتر منعکس شده است. تشبیه عالم باطن به آفتاب و عالم ظاهر به عکس یا سایه، در ادبیات عرفانی تشبیه بسیار معناداری در نظام تجلیات است. در منظر عرفانی، خداوند نور آسمانها و زمین است: «الله نور السموات و الارض». تجلیات نوریه او تمام هستی را روشن کرده است. پرتو آفتاب از مبداء خورشید فاصله میگیرد و پایین میآید و طی مراتبی تنزل کرده و به مرور ضعیف میشود، بدون اینکه این پرتو از مبداء صدور تا مقصد نزول پاره شده یا خللی در آن ایجاد شود. نور وجود به همین شکل بدون تجافی تنزل پیدا میکند. (طباطبایی، 1362، ص 17 و 18)
قابل توجه است که موضوع تجلی در کتاب عارفان به طور مفصل مطرح شده است و جناب ملاصدرا هم در جلد دوم اسفار به آن اشاره کرده است. (ملاصدرا، ج 2، ص 287 و 291)
طبق نظام تجلیات الهی، تمام انواع و نقش و نگارها تجلی یک نور واحد هستند و همه مانند هفت رنگ رنگینکمان محسوب میشوند که از شکست پرتوهای متفاوت یک نور به وجود آمدهاند. هفت رنگ هر کدام به جای خود مینشیند و از ترکیب این رنگها، جهانی زیبا و تماشایی ایجاد میشود. عارف به یک جلوه قائل است و به نام وجود منبسط، اثراتی که حکیم قائل است از نظر عارف از لوازم وجود منبسط است.
زن و مرد و تقابلی که میان آنها به دلیل جنسی با یکدیگر وجود دارد، از پرتو نورهایی هستند که در نظام تجلیات ایجاد شده است. نور وجود در حوزه تعینات زنانه به رنگی و در حوزه تعینات مردانه به رنگ دیگری بازتابش مییابد.
اگر بتوان میان رنگهای نور سفید به لحاظ ارزشمندی ذاتی تفاوت قائل شد، شاید بتوان میان بازتابش این نورها هم تفاوتهایی قائل شد.
در نظام تجلیات حتماً میان جلوه وجودی زن و مرد تفاوتهای بازتابش وجود دارد. ولی مهم این است که ارزشمندی هر کدام از این بازتابشها در حوزه خاصی پیدا میشود و به طور کلی نمیتوان حکم کرد که کدام یک از این دو بر دیگری برتری دارد.
ارتباط جنسیت زنانه با جمال الهی
بر اساس مبانی عرفانی در تمام موجودات، تجلی جمال و جلال الهی وجود دارد و غلبه نور جلال بر جمال یا نور جمال بر جلال است که موجب میشود برخی آیت لطف و جمال و برخی آیت جلال و عظمت الهی باشند. (سبزواری، 1372، ص 137 و 152)
در چنین فضایی نگرش به موضوع جنسیت افقهای عرفانی در حل این معما باز میکند. انسان پرتو وجود خداوند است و نور الهی در آیینه وجود او بهطور تام و تمام تابیده است، اما این نور وقتی به آینه تعینات جنسیتی میرسد، به نوعی بازتابش دارد. در جنسیت زنانه نور الهی به صورتی ظاهر میشود که برآیند مجموعه انعکاسها این نور با مقتضیات صفات جمال سازگاری بیشتری دارد. بازتابش این نور در قالب تعین جنسیت مردانه نیز به گونهای است که برآیند مجموع آن با صفات جلال توافق بیشتری دارد.
محیالدین ابن عربی در رساله جلال و جمال این مطلب را به بعضی از عارفان نسبت میدهد که: جمال چیزی است که مواجهه و مشاهده آن، انس و انبساط میبخشد و جلال امری است که از آن هیبت و شکوه تداعی میشود. (ابن عربی، 1361، ص 3)
در احادیث و روایات اسلامی هم به تفاوت ظهور جلال و جمال در آینه وجود زن و مرد اشاره شده است. حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام در این باره فرمودهاند: «عقول النساء فی جمالهن و جمال الرجال فی عقولهم.» (امالی شیخ صدوق، مجلس چهارم)
بنابراین شاید بتوان در تحلیل جنسیتی در نظام انوار جمال و جلال، این چنین ارزیابی کرد که: حقیقت زن و مرد یک حقیقت و نور واحد است که بازتابش آن در وجود زن با مرد تفاوت دارد. در عرفان ثابت شده است که هر جا نور جمال هویدایی بیشتری داشته باشد، انوار جلال تحت ساتریت آن محفوظ است. به تعبیر دیگر در باطن هر جمالی، جلال و در باطن هر جلالی، جمالی است.
بنابراین تفاوت حقیقی آیت جمال یا جلال بودن به نوع بازتابش و انعکاس برمیگردد و مربوط به ماهیت، هویت و حقیقت نور نیست.
جلوه بیشتر زنان در مظهریت الهی
از نظر بعضی از عرفا، زن و مرد هر دو مظهر خداوند هستند، اما زن از جهاتی در مظهریت الهی تابندگی بیشتری دارد. تبیین عرفانی این مطلب را تحلیل میکنیم.
تمام عالم وجود از بالاترین مرحله تا پایینترین مرتبه آن، ارتباط واحدی با هم دارند و تمام ذرات کائنات با یکدیگر مرتبط هستند و با همه کثرت و تفصیل ظاهری موجود میان اشیا در عالم خارج، تمام آنها در باطن عالم یکی هستند و وحدت دارند. (صدرالدین شیرازی، 5 و 359)
هر چند که ذات، بسیط است و همین ذات بسیط تجلی میکند. اما هر یک از مجالی یکی از اوصاف و اسمای الهی را نشان میدهد، نه اینکه او با یکی از اوصاف و ظهور کند. چراکه متجلی با تمام نامها و اسماء ظهور کرده است، اما گیرنده تجلی یکی از اوصاف را بر حسب عین ثابت خود نشان میدهد.
تفاوتهای تکوینی زن و مرد در یک نگاه توحیدی ناشی از یک مبداء واحد و به منظور وصول به یک غایت واحد و در یک سیستم به هم مرتبط واحد متحقق میشوند و راز این تفاوتها در قوس صعود این است که زن و مرد بتوانند مکمل وجود یکدیگر بوده و در مدار تکامل انسانی به سوی خدای یکتا بازگردند.
از این دیدگاه انسانها مظهر خدای واحد هستند و ارتقای معنوی در نظام مظهریت بر این اساس است که کدام یک از انسانها بهتر میتواند آینه الهی باشد. موضوع این است که سخن از مظهریت هم در قوس نزول مطرح میشود و هم در قوس صعود.
همان طور که آفتاب از یک مبداء نور تجلی و ظهور کرده است، جهان هستی هم به مثابه آفتاب از یک مبداء هستی تجلی و ظهور پیدا کرده است. (شیرازی 1360 ص 47)
در این نوع جهانبینی و نگرش عارفانه، هر نوری که بتواند با زبان تکوین خود از مبداء نور بیشتر حکایت کند، ارزشمندی ذاتی بیشتری دارد و معنویت بیشتری کسب خواهد کرد.
انتهای پیام/