Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:48:02 GMT

دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۹۱۴۱

دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی

به گزارش خبرنگار فراس از یزد، غلامعلی دهشیری در حاشیه این بازدید بیان داشت: در این بازدید تعداد ۹۰ نفر از مقامات قضایی حضور داشتند ضمن بازدید از ۲ زندان و ۲ بازداشت گاه سطح استان، با مددجویان زندانی ملاقات و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

وی هدف از این بازدید را دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی دانست و عنوان کرد: حضور قضات و دیدار از نزدیک و بررسی مشکلات مددجویان، می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن در امر رسیدگی، گره گشای بهتر در مسائل و امور مرتبط با مددجویان زندانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی از موافقت با مرخصی ۲۰۵ نفر از مددجویان زندانی خبر داد و اظهار داشت: از تعداد ۲۰۵ نفر، ۱۴ نفر مربوط به مرخصی پایان حبس، ۸ نفر آزادی و به ۱۸۳ نفر مرخصی عادی داده شد که پس از بررسی تمام جوانب و رعایت کلیه مقررات، مورد موافقت مقام های قضایی قرار گرفت.

وی از موافقت ۲۴ درخواست آزادی مشروط خبر داد و افزود: در این بازدید جمعی ویژه از زندان های استان، که با روحیه جهادی قضات همراه بود، با تعلیق مجازات ۲۱ نفر، معرفی به کمیسیون عفو ۱۳ نفر و درخواست اعزام به رای باز ۴۰موافقت شد.

دهشیری یکی از اولویت های دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و تصریح کرد: برای ساماندهی بهتر زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، در این بازدید با ۱۰درخواست استفاده از پابند الکترونیک نیز موافقت شد.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: تعداد ۱۳۷ درخواست تبدیل و فک قرار مطرح که با همه آنها وفق مقررات موافقت شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، هدف از استفاده از مجازات حبس را تلاش برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان ذکر کرد و گفت: در کنار امکانات بسیار خوب فرهنگی و آموزشی مجموعه زندان، بعضی از وقتها رأفت اسلامیِ متجلی شده در عفو و تخفیف مجازات، می تواند همان اثر گذاری اصلاحی را به ارمغان آورد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری، در این بازدید علاوه بر درخواست های آزادی، تخفیف مجازات، تبدیل قرار و غیره، تعداد ۳۲۸ نفر از زندانیان از خدمات مشاوره قضایی نیز بهره مند شدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد زندان مقامات قضایی مددجویان مددجویان زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک خبرگزاری روسی اعلام کرد که مدیرکل این نهاد بین‌المللی طی هفته آتی به ایران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت باشگاه استقلال با درخواست ویژه نکونام برای طرفداران
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی