Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لندی، نوجوانی که در پی آتش‌سوزی جان دو نفر را نجات داد، به دلیل سوختگی زیاد در بیمارستان طالقانی اهواز بستری شد و برای ادامه درمان به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسر نوجوان ایذه‌ای در آتش‌سوزی رخ داده در خانه‌ای فداکاری از خود نشان داد و فداکاری‌اش مورد تمجید مردم قرار گرفت، ۱۸ شهریورماه سال جاری در یکی از محلات ایذه آتش‌سوزی یک منزل گزارش شد که پسر نوجوان ایذه‌ای در این راستا فداکاری از خود نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای در حالی که خانه همسایه در آتش می‌سوخت، به دل آتش رفت تا جان دو نفر را که در این خانه زندگی می‌کردند، نجات دهد.

یکی از شاهدان عینی به خبرنگار مهر می‌گوید: پس از وقوع آتش‌سوزی و در حالی که دو زن میانسال و سالخورده در آن منزل بودند، علی به دل آتش رفت و وارد خانه شد و این دو زن را در میان آتش نجات داد اما خودش دچار سوختگی شدید شد.

امرالله اورگی، رئیس بیمارستان شهدای ایذه در این باره می‌گوید: شامگاه ۱۸ شهریورماه امسال، پسر ۱۵ ساله به دنبال سوختگی در بیمارستان پذیرش و اقدامات اولیه برای این بیمار انجام شد.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه سوختگی بالای ۶۰ درصد بود، این نوجوان به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل و سپس به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد.

علی؛ ۹۱ درصد سوختگی دارد

ابراهیم اسماعیلوندی، مسئول اداره آتش‌نشانی شهرداری ایذه نیز در این خصوص می‌گوید: حدود ساعت ۲۲ روز ۱۸ شهریورماه سال جاری در پی تماس تلفنی همشهریان با سامانه ارتباطی ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر حریق یک منزل مسکونی به طور فوری تیم‌های اطفای حریق در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شده و اقدام به اطفای حریق کردند، در این آتش‌سوزی دو خانم و یک پسر دچار سوختگی شدند.

تا چند روز پیش شرایط علی لندی نوجوان پانزده ساله ناپایدار و در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بستری شده بود و به دلیل شدت جراحات، به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان آورده شد.

علی ۹۱ درصد سوختگی در نواحی مختلف از سر و صورت تا کمر و دست و پاها دارد و فقط مادرش امکان رفتن پیش او را دارد تا بیقراری‌اش کم شود و پزشکان منتظر هستند به شرایط پایدار برسد تا بتوانند عمل‌های جراحی را شروع کنند.

همچنین زن میانسال با درصد سوختگی پایین به صورت سرپایی مداوا شد و زن سالخورده با درصد سوختگی حدود ۵۰ درصد به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز منتقل شد، اما به دلیل جراحات شدید جان خود را از دست داد.

شرایط نوجوان فداکار ایذه‌ای در بیمارستان اصفهان پایدار است

فریدون عابدینی، مسئول فنی بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان روز گذشته در خصوص وضعیت علی، می‌گوید: نوجوان فداکار ایذه‌ای با سوختگی حدود ۹۰ درصد، در زمان حاضر وضعیت قابل قبولی از نظر علائم حیاتی دارد و شرایط او پایدار است.

وی ادامه می‌دهد: این نوجوان با سوختگی عمیق حدود ۹۰ درصد به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام و بهترین خدمات درمانی برای او انجام شده است.

مسئول فنی بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) با تاکید بر اینکه این بیمار با درصد بالای سوختگی بستری شده است، اظهار می‌کند: این موضوع می‌تواند به ایجاد مشکلاتی منجر شود، اما امیدواریم که مراحل درمانی او با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط بیمار در زمان حاضر قابل قبول است، تصریح می‌کند: اکنون درباره وضعیت آینده او به طور قطع نمی‌توان قطع صحبت کرد و باید دید که بدنش چگونه به درمان‌های انجام شده جواب می‌دهد.

عابدینی با تاکید بر اینکه سوختگی بالای ۶۰ درصد جزو بیماران پر خطر محسوب می‌شود، می‌گوید: این افراد ممکن است با مشکلاتی در قلب، ریه، گردش خون و کلیه مواجه شوند.

وی ادامه می‌دهد: پوست سه کار اصلی کنترل دمای بدن، حفظ آب و جلوگیری از ورود عفونت را انجام می‌دهد و وقتی پوست بر اثر عواملی مانند سوختگی از بین برود عملکرد اُرگان‌های مختلف بدن نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این پزشک متخصص می‌گوید: قسمت‌های سطحی بدن نوجوان ایذه‌ای پس از چند هفته با اقدامات درمانی انجام شده ترمیم شود و اعضای داخلی بدن او وارد چرخه نارسایی و ناکارایی نشود.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان از مراکز درمانی خوب سوختگی کشور است، خاطرنشان می‌کند: ما همه امکانات لازم را برای درمان همه بیمارانی که به این مرکز ارجاع می‌شوند استفاده می‌کنیم.

روز گذشته نیز استاندار اصفهان با حضور در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان با نوجوان ایذه‌ای دیدار کرد و از نزدیک در جریان روند درمانش قرار گرفت.

وزیر کشور در تماس با استاندار اصفهان به وی مأموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه‌ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند.

احمد وحیدی، همچنین در تماس با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی مأموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تأمین شود.

کد خبر 523358

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فداكاري ایذه آتش سوزی آتش نشاني بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان سوختگی شدید اتش سوزی در منزل مسکونی امدادرسانی به مصدومان حوادث استاندار اصفهان عباس رضایی وضعیت درمان نوجوان ایذه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم نوجوان ایذه ای درصد سوختگی ایذه ای انجام شد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح شنبه هشتم اردیبهشت با میانگین ۱۰۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از ۶ سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۷، خیابان احمدآباد با ۱۱۵، پارک زمزم ۱۱۰، خیابان پروین ۱۲۵ و رهنان ۱۱۹ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه ولدان با عدد ۱۵۴، دانشگاه صنعتی ۱۵۱، خیابان زینبیه ۱۵۵ و بولوار کاوه ۱۵۲ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

شاخص هوا همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۶۵، بزرگراه خرازی ۵۴، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۷۲، خیابان فیض ۵۵، کردآباد ۷۹ و خیابان میرزا طاهر ۵۷ AQI وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۶۱، شاهین‌شهر ۶۸، کاشان ۹۲ و نجف آباد با میانگین ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول، در زرین‌شهر با میانگین ۱۲۴ و سجزی با ۱۰۲ و قهجاورستان با ۱۰۷ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه با ۴۳ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6089473

دیگر خبرها

  • فیلم درگیری ترسناک اراذل قمه‌کش و چاقوکش در بیمارستان اصفهان
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی