Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، اولین نشست خبری انسیه خزعلی،‌ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

خزعلی در پاسخ به سوالی درباره اصلاح قانون تسهیل ازدواج گفت: کم شدن ازدواج یک مساله مهم در جامعه ماست. باید حتما راهکارهایی برای ارتقای وضعیت ازدواج فراهم شود.قوانینی که برای تسهیل ازدواج داریم کم نیست اما در اجرایی شدنش کاستی و رکود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم هماهنگی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد تا با برنامه‌ریزی و نظارت معاونت زنان بتوانیم این موضوع را تسهیل کنیم.
او ادامه داد: موانع باید در همه استان‌ها شناسایی شود و امیدواریم بتوانیم کار موثری انجام دهیم و بعد اعلام کنیم.


او وضعیت زنان را مهم دانست و گفت: به دنبال این هستیم که مشکلات و محرومیت‌ها را شناسایی کنیم و وضعیت زنان را ارتقا بدهیم از نظر کیفی و سبک زندگی کار کنیم.شاید آموزش یکی از موضوعاتی است که زیربنایی است. الان شاید همه زنان مسائل اقتصادی را در درجه اول مشکلات بدانند اما ایجاد کارآفرینی و ایجاد زمینه‌ها برای ورود زنان خیلی مهم است که در دستور کار معاونت است.

خزعلی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه ورزش زنان را در بخش قهرمانی و همگانی به طور کامل حمایت می‌کنیم، گفت: ما زنان مستعدی داریم که می‌توانند نشان دهند با حفظ ارزش‌ها در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند. خیلی از کشورهای اسلامی این انتظار دارند که ما پیشرو باشیم. به دلیل نیازی که زنان به دلیل محور خانواده و مادر دارند، باید به صورت ویژه به ورزش همگانی زنان نگاه شود. به دنبال این هستیم که استان‌ها را بررسی کنیم تا ورزش همگانی در اختیار همه زنان قرار بگیرد. پارک‌های بانوان باید تقویت شود تا زنان از آن‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد:جمعیت اختصاص به زنان ندارد و مرتبط با کشور و خانواده است. برای مردان و زنان باید این موضوع مورد توجه باشد. تجرد قطعی ضربه به جمعیت می‌زند و باید شرایط اقتصادی و فرهنگی برای ازدواج در سن باروری ایجاد شود. باید موضوع ناباروری مورد توجه قرار بگیرد و بیمه‌ها کمک کنند. با کمک‌های اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی ترغیب به فرزندآوری در کشور ما صورت بگیرد.

او درباره سیاست‌های معاونت درباره زنان سرپرست خانوار گفت: این موضوع از اولویت‌های معاونت است. دغدغه‌های آن‌ها مهم است. ما به دنبال این هستیم که همه زنان سرپرست خانوار را بیمه کنیم. به خصوص کسانی که نیازمندند. کارآفرینی و ایجاد اشتغال مناسب برای آن‌ها هم مدنظر ماست. فرهنگ‌سازی هم مهم است. نوع نگاهی که به آنها می‌شود مهم است. وضعیت امن بودن جامعه برای این زنان بابد مناسب‌تر شود.

این خبر در حال تکمیل است.

4747

کد خبر 1556523

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زنان همه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار