Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا روز یکشنبه در اقدامی مرز تگزاس را جایی که هزاران پناهنده هائیتی در اردوگاهی در آنجا حضور داشتند، بست و مهاجران را به کشور خود بازگرداند تا مانع عبور دیگر مهاجران از مرز مکزیک شود.

این نمایش قدرت آمریکا در واقع نشانی از آغاز یکی از سریع‌ترین و بزرگترین اخراج مهاجران یا پناهندگان در دهه‌های اخیر از آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل امروز (دوشنبه) نیز بیش از ۳۲۰ مهاجر با سه پرواز به پورتو پرنس، پایتخت هائیتی بازگردانده شدند. مقامات هائیتی اعلام کردند که انتظار داریم مهاجران بیشتری تا روز سه شنبه با ۶ پرواز دیگر برگردانده شوند.

در مجموع، مقامات آمریکایی پس از عبور مهاجران از سیوداد آکونای مکزیک و ورود آن‌ها به آمریکا، عده زیادی از ۱۲ هزار مهاجری که در شهر مرزی تگزاس اردو زده بودند را اخراج کرد.

بسیاری از مهاجران سال‌هاست در آمریکای لاتین زندگی می‌کنند، اما اکنون در حال درخواست پناهندگی در آمریکا هستند، زیرا فرصت‌های اقتصادی در برزیل و دیگر نقاط آمریکای لاتین کمرنگ شده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن در اولین روز ریاست جمهوری خود فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران برخی کشور‌ها به آمریکا را لغو کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

در پی آن سیل پناهجویانی که به سوی مرز‌های جنوبی آمریکا روانه شدند، به شکل چشمگیری سیر صعودی به خود گرفت. تا جایی که خود بایدن اخیرا از مهاجران خواست تا به آمریکا نیایند.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پناهچویان مرز تگزاس بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین با برپایی تجمعی باشکوه از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، از آنها حمایت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان قزوین در جهت حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل ظهر امروز تجمعی خودجوشی را در دانشگاه فنی شهید بابایی برگزار کردند.

دانشجویان ضمن حمایت قاطع از اقدامات جبهۀ مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بار دیگر از رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانانش اعلام انزجار کردند.

دانشجویان قزوینی با گرایش‌ها و رشته‌های مختلف همه با هم یک صدا شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «دانشجو بیدار است، از ظلم بیزار است» و «شرارت اسرائیل، زیره سره آمریکاست» را فریاد می‌زدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا