Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@03:00:29 GMT

وزیر بهداشت: یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۱۵۹۶

وزیر بهداشت: یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت ۲۱ سپتامبر روز جهانی آلزایمر، تاکید کرد: سلامتی بهترین نعمت خداوندی است که مراقبت صحیح از جسم و جان، یکی از راه‌های درست شکرگزاری از این عطیه الهی است.

به گزارش مهر، بهرام عین اللهی افزود: از طرفی باید به یاد داشت که با گذر عمر، توان انسان تحلیل رفته، جسم ضعیف‌تر شده و بدن با اختلالاتی مواجه می‌شود که امری طبیعی است و نباید عیب شمرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر بهداشت، آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول‌های بافت خاکستری مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی مواجه می‌شود.

عین اللهی ادامه داد: توجه و احترام و نیز گفتگو با افراد کهنسال یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند در پیشگیری از بروز این بیماری مؤثر باشد.

وی افزود: کلام الهی و سفارش ائمه معصومین بر احترام به پیران و سالخوردگان بی تردید توجه دادن همگان به این مهم است.

وزیر بهداشت با عنوان این موضوع که در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر هستند، گفت: با توجه به پاندمی کرونا و عوارض این بیماری، بی تردید این آمار بیشتر شده است.

عین اللهی اظهار داشت: ۲۱ سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است تا ضمن باز تعریف این بیماری، شهروندان را آگاه نموده تا گاه مواجهه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری پاسخگوی نیاز آنان باشیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت آلزایمر وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند