Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@17:01:53 GMT

انهدام باندهای مواد مخدر در کیش ۵۰ درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۱۷۵۹

انهدام باندهای مواد مخدر در کیش ۵۰ درصد رشد یافت

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش گفت: در سال جاری انهدام باندهای مواد مخدر در این جزیره به نسبت مدت مشابه سال قبل از ۵۰ درصد رشد برخوردار است.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز دوشنبه در نشست خبری کشف ۱۹ کیلوگرم مواد مخدر اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر در سال جاری توسط ماموران این فرماندهی ۴۲ درصد، دستگیری سوداگران ۲۷ درصد و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر  ۵۰ درصد رشد یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر در از اهداف نیروی انتظامی در سراسر کشور است افزود: ماموران این فرماندهی در اخرین اقدام با تلاش شبانه روزی، رصد اطلاعاتی، پیگیری و دنبال سوداگران موفق به انهدام یک باند شدند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: اعضای این باند که اقدام به حمل ۱۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از برخی شهرستان های استان هرمزگان به این جزیره کرده بودند در یکی از مبادی غیر رسمی جزیره شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در این عملیات ۲ قاچاقچی سابقه دار که به صورت باندی فعالیت می کردند توسط ماموران دستگیر و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش گفت: دریابانان این جزیره همچنین در یک عملیات جداگانه موفق به کشف پنج هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق از ۲ سوداگر شدند.

وی با اشاره به اینکه روند کشفیات مواد مخدر در جزیره افزایش یافته است اظهار داشت: به منظور پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر و قاچاق آن لازم است خانواده و نهادها و دستگاه های عضو در شورای مبارزه با مواد مخدر بیش از گذشته به مساله آموزش توجه کنند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: فرماندهی انتظامی کیش در این راستا علاوه بر ارایه آموزش های همگانی اماده است دوره های آموزشی مخلتفی را با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها بین والدین، دانش اموزان و دانشجویان برگزار کند.

حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش ۲۴ مایل مرز دریایی به مساحت ۴۵ کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون