Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@23:10:25 GMT

اوج مصرف برق پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۲۱۰۲

اوج مصرف برق پایان یافت

سخنگوی صنعت برق با اشاره به حذف کامل خاموشی‌ها در کشور گفت: خوشبختانه زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ، با اشاره به حذف کامل خاموشی ها در کشور گفت: خوشبختانه زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.

او ادامه داد: با کاهش دمای هوا و به طبع خاموش کردن وسایلی سرمایشی مصرف برق کاهش پیدا کرده است  هم‌اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های کشور در حالت پایدار قرار دارد و تولید برق  در حالت حداکثری خود در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در نیمه اول امسال تقاضای انرژی برق ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که در همین مدت میزان مصرف انرژی برق ۶.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. ۹۹ درصد از این میزان تقاضا توسط نیروگاه‌های داخل کشور و یک درصد توسط واردات برق تامین شده است.

او گفت: امسال به دلیل کم بارشی و کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌های برق آبی، این نیروگاه‌ها به میزان ۵ هزار و۶۹۱ گیگاوات ساعت انرژی کمتر از سال گذشته تولید کرده‌اند که معادل ۳۹ درصد کاهش تولید این بخش بوده است.

رجبی مشهدی بیان کرد: علیرغم محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق آبی امسال، تامین برق در نیمه اول سال نسبت به سال گذشته رشد ۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: چنانچه مشترکان پرمصرف خانگی با کاهش مصرف و یا نصب مولد خورشیدی کوچک بخشی از برق خود را تامین می کردند، جزو‌مشترکان خوش مصرف قرار می‌گرفتند و هیچ خاموشی به سایر مشترکان خانگی اعمال نمی‌شد و نیازی به اعمال محدودیت صنایع نیز نبود.

او با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مرداد با رقم ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات برای اولین بار در کشور رخ داد، بیان کرد: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور اتفاق افتاده به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاسته می‌شود.

گفتنی است؛ روزگذشته نیز شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مهم‌ترین راهکار از بین بردن پدیده‌های شومی مانند استخراج غیرمجاز رمز ارز یا قاچاق سوخت در کشور، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است تا به طور عملی امکان سوءاستفاده از تفاوت قیمت این حامل‌ها در داخل و خارج از کشور از افراد گرفته شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی صنعت برق نیروگاه ها اوج مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟