Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:49:57 GMT

راه‌اندازی «مدارس معارف» در سطوح مختلف تحصیلی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۲۳۰۶

راه‌اندازی «مدارس معارف» در سطوح مختلف تحصیلی

به گزارش ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار رقبه مربوط به مدارس وقفی و موضوعات آموزشی در کشور وجود دارد ، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در نیات موقوفات، جزو موضوعات پرتعداد تلقی می‌شود، بحث آموزش و تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این تعداد بالای رقبات آموزشی باعث شد تا پس از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در سازمان اوقاف و امور خیریه، موسسه مدارس وقفی شمس ولایت با اخذ مجوز، راه‌اندازی شود؛ هدف از راه‌اندازی و تشکیل موسسه مدارس وقفی شمس ولایت، شناسایی و ساماندهی رقبات آموزشی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: موسسه مدارس وقفی وظیفه دارد تا رقبه به رقبه کار کارشناسی و شناسایی را انجام دهد و اگر احیانا کاربری‌ها تغییر کرده باشد، پیگیری انجام می‌گیرد؛ یکی از اهدافی که در این موسسه در دست اقدام بوده، بحث راه‌اندازی مدارس معارف است.

عادل راه‌اندازی مدارس معارف با استفاده از ظرفیت موقوفات آموزشی را یکی از اهداف و اولویت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مدارس وقفی وجود دارد و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد، بحث راه‌اندازی مدارس معارف یکی از موضوعاتی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدارس معارف در سطوح مختلف متوسطه یک یا دو با رویکرد معارفی راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این مدارس با زمینه اعتقادات مذهبی و گرایشات انقلابی گزینش می‌شوند؛ این مدارس نه‌تنها در رشته‌های معارف اسلامی بلکه در سایر رشته‌ها پذیرش خواهند داشت.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش سازمان اوقاف و امور خیریه مدارس معارف مدارس وقفی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی از مهم‌ترین گام‌های کمیته امداد در میان خانواده‌های نیازمند است که با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توفیق در این بخش به‌جز با کمک حامیان و خیران محقق نمی‌شود، خواستار توجه بیشتر خانواده‌های برخوردار به این بخش شد. 

وی افزود:حامیان ماهانه و در مناسبت‌های مختلف، کمک‌های خود را به‌صورت مستقیم به‌ حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز می‌کنند. 

وی با اشاره به این‌که معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، افزود: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد ۰۲۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام، حمایت از کودکان معنوی خود را برعهده بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین