Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@04:59:00 GMT

۴۲ درصد کارتن‌خواب های خراسان رضوی جوانان هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۲۵۶۷

۴۲ درصد کارتن‌خواب های خراسان رضوی جوانان هستند

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت:طبق پژوهش های انجام شده ۴۲ درصد کارتن خواب های استان را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصدشان افراد میان‌سال هستند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی،  معاون پیشگیری بهزیستی  استان  گفت: در حال حاضر  ۳ هزار و ۵۶۰ معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز ترک اعتیاد اجباری استان خراسان رضوی اقامت دارند و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
غلامحسین دلبری ضمن بیان این مطلب گفت: از جمع مددجویان مقیم ۲۱ کمپ استان ۲۷۶۰ مرد و ۸۰۰ زن هستند. وی خاطر نشان کرد: در بررسی وضعیت سنی، تحصیلی و اجتماعی معتادان متجاهر مراکز مشهد در پایان سال گذشته یک پژوهش آماری انجام شد که بر اساس نتایج آن، ۳۰ درصد این افراد بومی خراسان رضوی نیستند و از سایر استان‌ها به اینجا آمده‌اند. دلبری گفت: از نظر تحصیلات، ۱۲ درصد این افراد بی‌سواد هستند و ۳۳ درصدشان تحصیلات ابتدایی دارند. وی افزود: همچنین ۳۴ درصد آنها دارای مدرک متوسطه اول و ۱۹ درصد دارای دیپلم می‌باشند. وی با بیان اینکه تنها دو درصد معتادان متجاهر دانشگاهی هستند گفت: با جمع میزان برخی از این گروه‌ها نتیجه می‌گیریم که ۸۰ درصدشان بی‌سواد هستند یا تحصیلات زیر دیپلم دارند. معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پژوهش ما نشان می‌دهد که ۴۲ درصد این افراد را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصدشان افراد میان‌سال هستند. وی خاطر نشان کرد: همچنین ۲۱ درصد از معتادان متجاهر مراکز یاد شده، در سنین ۵۰ سال به بالا می‌باشند. دلبری گفت: یک سوم این افراد مجرد بوده‌اند و ۷۰ درصد دیگرشان تأهل دارند که از بین متأهلین ۳۰ درصدشان در حال متارکه با همسران‌شان بسر می‌برند. وی حوزه اشتغالی اکثریت مطلق این افراد را کارگر ذکر کرد و گفت: در این میان ۵۵ درصدشان کارگر ماهر یا استاد کار بوده و مابقی‌شان کارگر ساده یا فاقد مهارت شغلی می‌باشند. دلبری گفت: ۲۰ درصد این افراد خود را در هنگام دستگیری، بیکار اعلام کرده و ۱۵ درصدشان که شامل خانم‌ها می‌باشند شغل خود را خانه‌دار عنوان کرده‌اند. وی ادامه داد: از بین سایرین ۶۵ درصد در مشاغل خدماتی بوده و یک درصد در ادارات دولتی مشغول کار بوده‌اند. معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: ۶۶ درصد معتادان مواد مورفین و آمفتامین را ترکیبی مصرف می‌کرده و ۳۰ درصدشان فقط مصرف مورفین داشته‌اند. وی افزود: تنها ۵ درصد آنها آمفتامین خالص مصرف می‌کرده‌اند. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کارتن خوابي بهزیستی مشهد زنان معاون پیشگیری بهزیستی بهزیستی خراسان رضوی درصد این افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت