Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: توزیع روغن‌موتور تقلبی در حاشیه‌های شهر و جاده‌ها به علت عدم توزیع صحیح کارخانه‌ها صورت می‌گیرد و باوجوداینکه قیمت روغن‌موتور ۴۱ درصد افزایش‌یافته است کارخانه‌ها قیمت‌ها را افزایش و عرضه را کاهش داده‌اند. حتی کارخانه‌ها محصولات دیگر را در کنار روغن‌موتور به‌صورت تحمیلی می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوود سعادتی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، درباره علت عرضه روغن‌موتور تقلبی به بازار، گفت: زمانی که کمبود روغن‌موتور باشد و کارخانه‌ها به‌درستی روغن‌موتور توزیع نکنند عرضه روغن‌موتور تقلبی به بازار صورت می‌گیرد، ولی عرضه روغن‌های تقلبی بیشتر در حاشیه شهر و جاده‌ها اتفاق میافتد و در تهران که بازرسی انجام می‌شود این مسئله صدق نمی‌کند.
وی افزود: توزیع روغن‌موتور تقلبی در حاشیه‌های شهر و جاده‌ها به علت عدم توزیع صحیح کارخانه‌ها صورت می‌گیرد و باوجود اینکه قیمت روغن‌موتور ۴۱ درصد افزایش‌یافته است کارخانه‌ها قیمت‌ها را افزایش و عرضه را کاهش داده‌اند. حتی کارخانه‌ها محصولات دیگر را در کنار روغن‌موتور به‌صورت تحمیلی می‌فروشند و به علت این مشکلات برخی تن به کالاهای تقلبی می‌دهند.   رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک در خصوص صادرات لاستیک بیان کرد: لاستیک‌هایی که صادر می‌شود موردنیاز کشور نیست همچنین مصرف کمتری داشته و مازاد است بنابراین لاستیک مازاد را صادرات می‌کنند که لطمه‌ای به تولید داخل نمی‌زند و به نفع تولید است.
سعادتی نژاد اظهار کرد: تولید لاستیک در ایران تولید بسیار خوبی است و بازار در حال اشباع بوده و کمبودی وجود ندارد فقط درزمینه لاستیک‌های سنگین ۲۵ الی ۳۰ درصد تولید داریم و باید ۷۰ درصد واردات شود که شامل لاستیک‌های سنگین اعم از لاستیک اتوبوس، کامیون و... است.   بیشتر بخوانید: دپوی لاستیک به علت نداشتن مشتری/ افزایش قیمت لاستیک ۲۴۰ هزار تومانی تریلی به ۸۲۰ هزار تومان!

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی روغن موتور لاستیک خودرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی روغن موتور لاستیک خودرو شهر و جاده ها روغن موتور کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین