Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:11:39 GMT

قتل‌عام صدها دلفین و نهنگ در جزایر دانمارک

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۲۴۵

قتل‌عام صدها دلفین و نهنگ در جزایر دانمارک

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام همواره موجب انتقادهای شدیدی می شود، اما نه به اندازه هفته گذشته زمانی تنها در یک روز، یک هزار و ۴۲۸ دلفین سلاخی شدند.

تصاویری از صدها صدها دلفین منتشر شد که روی زمین دراز کشیده بودند و آب آغشته به خون در اطرافشان به چشم می خورد، امری که نگرانی در مورد صنعت حیاتی ماهیگیری در این مجمع الجزایر را دوچندان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اولین بار، دولت محلی مجمع الجزایر خودمختار دانمارک در اعماق اقیانوس اطلس شمالی اعلام کرد مقررات مربوط به کشتار دلفین ها را بدون در نظر گرفتن ممنوعیت کامل این سنت مورد ارزیابی قرار می دهد.

«ینس مورتان راسموسن» یکی از شکارچیان و صیادان حاضر در صحنه وقوع جرم در روستای اسکالا به خبرگزاری فرانسه گفت: من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. این بزرگترین صید در فارو است.

وی افزود: صادرکنندگان ماهی تماس های تلفنی زیادی از مشتریان خود دریافت می کنند و صنعت ماهی قزل آلا اکنون علیه صید دلفین بسیج شده که این برای اولین بار است.

گوشت این دلفین ها و نهنگ ها صرفا به مصرف ماهیگیران می رسد، اما این نگرانی وجود دارد که اخبار قتل عام این موجودات، به وجهه این مجمع الجزایر که به طور قابل توجهی به صادرات دیگر انواع ماهی از جمله قزل آلا وابسته است، خدشه وارد کند.

از دیرباز مردم جزایر فارو که ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، در قالب سنتی این نهنگ ها را صید می کنند. بسیاری نیز از این سنت دیرینه دفاع کرده اند.

شکارچیان ابتدا نهنگ ها را با یک یک نیم دایره وسیع از قایق های ماهیگیری محاصره می کنند و سپس به خلیج هدایت می کنند تا توسط ماهیگیران در ساحل سلاخی شوند.

به طور طبیعی، هر ساله حدود ۶۰۰ نهنگ به همین روش شکار می شوند و تعداد کمتری دلفین نیز به دام می افتند.

مردم جزایر فارو در دفاع از این عمل به فراوانی نهنگ و دلفین در آب های این منطقه اشاره می کنند.

به گفته «وینسنت کلنر» کارگران یک فیلم مستند در مورد این قتل عام، صیادان آن را کشتارگاهی در فضای باز می بینند که تفاوتی با میلیون ها حیوانی که پشت درهای بسته در سراسر جهان کشته می شوند، ندارد.

بعلاوه، این مساله از اهمیت تاریخی برای مردم جزایر فارو برخوردار است، به طوری که بدون گوشت این حیوانات دریایی، مردم این منطقه از بین خواهند رفت.

با این حال، کشتار هفته گذشته، شوکه کننده بود زیرا ماهیگیران جمعیت بالایی از دلفین ها را هدف قرار دادند.

منتقدان می گویند مردم فارو دیگر نمی توانند استدلال معاش را هنگام کشتن نهنگ ها و دلفین ها مطرح کنند.

«راب رید» مدیر ارشد سازمان مردم نهاد حفاظت از دریا (NGO Sea Shepherd) با اشاره به میزان بالای جیوه در گوشت دلفین گفت: چنین شکاری در سال ۲۰۲۱ در یک جزیره متمول اروپایی اتفاق می افتد، بدون نیاز به این مقدار زیاد گوشت آلوده که امر مظلومانه است.

این سازمان همچنین مدعی است که شکار این جانداران دریایی ناقض چند قانون است.

بعلاوه، شرکت کنندگان در این صید بزرگ مجوز ندارند که در جزایر فارو الزامی است، از آنجا که این مساله شامل آموزش خاص در نحوه کشتار سریع نهنگ ها و دلفین ها می شود.

تصاویر به دست آمده نشان می دهد که بسیاری از دلفین ها توسط قایق های موتوری تعقیب شده اند که منجر به مرگ کند و دردناک شان شده است.

برچسب‌ها نهنگ جزایر فاروئه دانمارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهنگ دانمارک نهنگ دانمارک جزایر فارو دلفین ها نهنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته شاهد حضور صدها دانشجو و استاد بود. تجمعی که از آن فریادهای حمایت از فلسطین به گوش می رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در حال حاضر جریان اصلی حاکم بر دانشگاه‌های آمریکا در ایالات مختلف، اعتراض علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه است. تجمعاتی که از هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است. 

دانشگاه تگزاس در آستین هم از روز گذشته به محل این اعتراضات تبدیل شده و صدها دانشجو و استاد این دانشگاه در دفاع از فلسطین تظاهرات کرده‌اند. 

تظاهراتی که با دخالت پلیس همراه بود و منجر به دستگیری‌ ۳۹ نفر تا حدود ساعت ۹ دیشب شد. 

وب سایت خبری fox۷، اعلام کرد یکی از عکاسان آنها روز گذشته توسط پلیس دستگیر و بازداشت شده است. 

دانشجویان معترض از دانشگاه خواستند که کمک به تولید سلاح را متوقف کند. 

این تظاهرات که توسط کمیته همبستگی فلسطین در آستین سازماندهی شده است، نشان دهنده آخرین موج تظاهرات طرفدار فلسطین در سراسر دانشگاه‌ها در آمریکا است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان + فیلم
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند