Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@07:29:15 GMT

دفاع مقدس ، نقش بزرگی در احیای اسلام ناب محمدی داشت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۴۰۲

دفاع مقدس ، نقش بزرگی در احیای اسلام ناب محمدی داشت

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود صباحی‌زاده در نشست با مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: آرامش حاکم بر کشور عزیزمان مدیون خون هزاران شهیددفاع مقدس است و این درحالی است که ایران هرگز به منظور فزون خواهی و قدرت طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه  و غیرت فرزندان برومند این آب خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) در تحقق شعار «هیهات منّا الذله» کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ و ذلّت  نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی و ناموس خود دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول فرهنگی در ادامه تاکید کرد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگسازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس زمینه‌ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را برای مسلمانان واقعی به خصوص در سرزمین خاورمیانه و در ایران هموار کرد.

صباحی زاده با بیان اینکه، دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد، افزود:  اسلامی که در گذر زمان همواره مورد بی‌مهرهای ظلمت پیشگان واقع شده بود و به جای حق و حقیقت، کفر و ضلال حکمرانی می کرد؛ یکباره از مظلومیّت رهایی یافت و با حرکتی انقلابی رهبر کبیر انقلاب در هشت سال دوران دفاع مقدس و اصیل تبلوّر دوباره یافت.

وی افزود : امام علی علیه اسلام در وصف شهادت ودفاع مقدس می فرمایند که خداوند ، شهدا را درقیامت باچنان جلال ونورانیتی وارد محشر می کند ، که اگر انبیاء سواره ازمقابل آنان عبور کنند به احترام شهیدان پیاده می شوند .

این مسئول فرهنگی درپایان با اشاره به برنامه های این دانشگاه در  هفته دفاع مقدس گفت:  تجدید پیمان باشهدای گمنام دانشگاه وغبارروبی مزارشهدا در صبح اولین روز از هفته دفاع مقدس انجام می شود ، برنامه روایتگری دفاع مقدس ،تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ،مسابقه کتابخوانی ویژه دانشجویان ، برگزاری مسابقات ورزشی دارت وتیروکمان کارکنان ومسابقه نقاشی کودکان از جمله برنامه های هست که از 31شهریورماه باشروع هفته دفاع مقدس آغازمی گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111811 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • بزرگان پرسپولیس برابر آلومینیوم بزرگی نکردند/ خط دفاع هماهنگ نیست
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند