Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:47:00 GMT

جنگل توسکستان از زباله پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۳۷۲۱

جنگل توسکستان از زباله پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای تعامل و هم اندیشی با تشکل ها و نهادهای مردمی، برنامه پاکسازی با عنوان «مهربانی با طبیعت» با همکاری مرکز نیکوکاری مسجد جامع گلشن و اداره کل محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، هلال احمر و تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان گلستان روز دوشنبه از ابتدای روستای توسکستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: امروز (دوشنبه) با برنامه‌ریزی مرکز نیکوکاری مسجد جامع گلشن پویش مهربانی با طبیعت با همکاری محیط زیست، هلال احمر، تشکل‌های محیط زیستی و غیره اجرا شد.

کریم محمدی افزود: حدود ۱۵۰ نیرو مردمی و طبیعت دوست در این آیین حضور داشته و سه نقطه از منطقه حفاظت شده جهان نما از ابتدای توسکستان به سمت بالا پاکسازی شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ برنامه منسجم پاکسازی در اکثر مناطق استان برگزار شده و در کنار آن برنامه های پاکسازی فراوانی توسط گروه های کوهنوردی و سمن ها انجام می شود.

محمدی در خصوص فرهنگ‌سازی توضیح داد: قبل از شیوع کرونا آموزش‌های لازم در مهدهای کودک و مدارس برگزار می شد و همچنین به فراخور مناسبت‌های مختلف برنامه‌های خاصی را اجرا می کنیم.

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: به عنوان مثال با همکاری آموزش و پرورش جشنواره هوای پاک را برگزار کرده و چهار و ۸۰۰ اثر به دبیرخانه رسید و از ۱۶۰ دانش‌آموز تقدیر شد.

کد خبر 5309275

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل محیط زیست گلستان پاکسازی طبیعت ویروس کرونا واکسن کرونا هفته دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون کرونا اربعین 1400 کرمانشاه مجلس شورای اسلامی اردبیل گرگان ایلام اربعین حسینی محیط زیست اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین