Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان روز دوشنبه در آیین افتتاح این مرکز اظهار داشت: این مرکز با توجه به نیاز شهر سنندج و با حمایت دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران و آموزش و پرورش استان راه اندازی شده است.

پیام جلالی افزود: در این مرکز از ظرفیت جوانان، داوطلبان، امدادگران و اعضای جمعیت هلال احمر استان به کار گرفته شده است و به عنوان اولین مرکز استان در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب ارائه خدمت می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در مجموع ۸۰ نفر از اعضای جوانان، یک تیم کامل امداد و نجات و واکنش سریع و ۱۰ نفر از همکاران جمعیت استان موظف به همکاری تا پایان طرح هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: پنج ایستگاه پذیرش و پنج ایستگاه واکسیناسیون در این مرکز به مردم خدمات ارائه می دهند و در صورتی که نیاز باشد این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سه نوع واکسن آسترازنکا، سینوفارم و برکت در این مرکز تزریق می شود، افزود: هیچگونه محدودیتی در تزریق واکسن نداریم و تا هر زمان مراجعه کننده وجود داشته باشد واکسن برای آنها تزریق می شود.

۴۰ درصد از جمعیت کردستان تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تزریق ۴۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول در استان، گفت: حدود ۴۰ درصد جمعیت هدف استان تاکنون واکسن دوز اول و حدود ۲۰ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند.

فرزین رضاعی افزود: برای کنترل این بیماری باید حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف ما واکسینه شود که تا رسیدن به این پوشش، هنوز راه بزرگی را در پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه افراد بالای ۱۸ سال در استان واکسینه می شوند، ادامه داد: مشکل اصلی ما افراد بالای ۵۰ سالی هستند که هنوز برای دریافت واکسن خود مراجعه نکرده‌اند و حدود ۳۰ درصد را شامل می شوند؛ ما از آنها درخواست می کنیم که هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون محل زندگی خود مراحعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم خواست که به شایعاتی که در مورد واکسن کرونا وجود دارد، توجه نکنند و در این راستا گفت: حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف شهرستان بیجار واکسینه شده است که این مسئله باعث شده از حدود ۷۰ بستری در یک ماه اخیر، به ۱۶ بستری کاهش یابد و طی چند هفته گذشته ما هیچ موردی از فوت را در این شهر نداشته‌ایم که این مسئله نشان می دهد واکسیناسیون برای کنترل این ایپدمی نقش بسیار موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه کردستان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: شهرهای سنندج و مریوان نیز در شرایط فوق قرمز هستند و راهروهای بیمارستان توحید از بیماران کرونایی پر شده است که از مردم خواهش می کنیم دورهمی و مهمانی ها را لغو کنند و همچنین از ورود افراد بدون ماسک به پاساژها نیز ممانعت به عمل بیاید.

رضاعی، وضعیت شهر سنندج را بحرانی توصیف کرد و ادامه داد: هم اکنون ظرفیت تخت‌های استان رو به اتمام است و تعداد بیماران از توان و ظرفیت ما خارج است که یکی از دلایل اصلی آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: این مرکز تجمیعی بیست و چهارمین مرکز استان و هشتمین مرکز شهر سنندج است که به همت جمعیت هلال احمر کردستان امروز به افتتاح رسید و براساس پیش بینی ما روزانه در این مرکز بالغ بر یک هزار نفر می توانند واکسن خود را دریافت کنند.

مرکز تجمیعی هلال احمر در سه شیفت خدمات ارائه می‌دهد

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: این مرکز بیست و چهارمین مرکز تجمیعی کرونا در استان است که توسط جمعیت هلال احمر کردستان راه اندازی شده و در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب به متقاضیان واکسن تزریق می‌کند.

سردار سید صادق حسینی افزود: تلاش سپاه و سایر نهادها و دستگاه‌های استان این است که در کمترین زمان ممکن همه مردم واکسن خود را دریافت کنند که در حال حاضر در کردستان برای همه افراد بالای ۱۸ سال تزریق واکسن انجام می شود.

واکسیناسیون دانش آموزان کردستانی به ترتیب پایه تحصیلی انجام می‌شود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این مراسم اظهار داشت: ۳۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان وجود دارد که واکسیاسیون آنها به ترتیب از پایه دوازدهم شروع شده است و براساس دستورالعمل ابلاغ شده، دانش آموزان دارای بیماری‌های زمینه ای هم می توانند بدون نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

سید فواد حسینی افزود: در شهر سنندج حدود ۱۵ هزار دانش آموز پایه دوازدهم را داریم که در کنکور ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد و ما درصددیم که در هفته اول مهر واکسیناسیون آنها انجام شود و برای سایر دانش آموزان نیز به ترتیب پایه تحصیلی، برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد فرهنگیان استان نیز دوز اول و ۷۵ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و مابقی به دلایل پزشکی و یا درگیر بودن با بیماری کرونا هنوز مراجعه نکرده اند که آمار قابل قبولی در سطح کشور است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: در سال تحصیلی جدید آموزش دانش آموزان در مراکز شهری ما بجز هنرستان‌ها که کلاس و کارگاه عملی دارند غیر حضوری است و در روستاهای دارای جمعیت کم نیز به صورت حضوری خواهد بود.

وی یادآور شد: در صورتی که واکسیناسیون دانش آموزان گسترش یابد و از وضعیت قرمز خارج شویم، پیش بینی می کنیم که در آبان ماه مدارس بازگشایی شود.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

در شبانه روز گذشته ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند و پنج بیمار جان باختند. هم اکنون ۹۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری هستند که بیشترین شمار مبتلایان مربوط به سنندج است.

هم اکنون ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون یک هزار و ۵۹۵ نفر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت کردستان سنندج واکسن کرونا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت کردستان ویروس کرونا سلامت کردستان سنندج واکسن کرونا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر کردستان واکسن کرونا دانش آموزان واکسن خود شهر سنندج هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان