Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به تسنیم گفت: آن دسته از جانبازان شیمیایی مدافع حرم که در کمیسیون‌های ما مشکل پیدا کرده و تعیین درصد نشده‌اند، در کمیسیون مشترک با سپاه تعیین تکلیف می‌شوند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا عباسپور، معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین نشست خبری رئیس بنیاد شهید در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره وضعیت تعیین درصد جانبازان شیمیایی مدافع حرم گفت: آن دسته از جانبازان شیمیایی مدافع حرم که در کمیسیون‌های ما مشکل پیدا کرده و تعیین درصد نشده‌اند، در کمیسیون مشترک با سپاه تعیین تکلیف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساسیت ما در خصوص جانبازان شیمیایی به خصوص برای مدافعان حرم خیلی زیاد است. سعی می کنیم حق کسی در این زمینه ضایع نشود و حقشان را در زمینه تعیین درصد به دست بیاورند.

وی با اشاره به پرداخت حق پرستاری گفت: حق پرستاری برای کسی پرداخت می‌شود که از جانباز پرستاری کند، برای تعدادی از جانبازان همسرانشان این پرستاری را بر عهده دارند و برای عده‌ای دیگر ممکن است کسانی دیگر باشند. قانونگذار مشخص کرده است که این حق پرستاری به جانباز داده شود تا خود او تشخیص دهد که در اختیار چه کسی بگذارد.

عباسپور با اشاره به حق درمان ایثارگران گفت: روزانه 60 هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی داریم حدود 9 هزار مرکز طرف قرارداد با بیمه داریم. اگر ایثارگران به این مراکز مراجعه کنند که قطعا نیاز به پرداخت هزینه‌های درمان ندارند. نزدیک 85 درصد موارد ما در مراجعات طرف قرارداد است در حالی که در سایر بیمه‌های تکمیلی این مقدار 60 درصد است. هرچند هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که خدمت ما کامل است اما تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا با توجه به حجم بالای مراجعه‌کننده مشکلات را تقلیل دهیم.

معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید در پاسخ به سوالی درباره تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: طبق بند الف ماده 87 قانون در خصوص کسانی که مدارک درمانی همزمان ندارند، 20 هزار نفر تاکنون تبدیل وضعیت شده‌اند. و ما هیچ محدودیتی نداریم منتها یگان مربوطه باید تأیید کند. طبق قانون ستاد کل نیروهای مسلح تأییدکننده آن است. اگر یگان‌های اعزام‌کننده این موارد را تأیید نکنند، قطعا کاری از کسی ساخته نیست.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به احراز درصد جانبازی برای جانبازان مختلف، گفت: یگانی که فرد را به منطقه عملیاتی اعزام کرده است، صورت سانحه و مدارک لازم را ارائه داده و تصمیم‌گیری درباره احراز جانبازی او تایید می‌شود. در این باره معمولا با موضوع شهدا و جانبازان مدافع حرم مشکلی نداشته‌ایم و کارها به سهولت انجام شده است اما بحثی که در سنوات قبل مطرح بود این بوده که عنوان می‌شد کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید سخت‌گیری می‌کنند. که مطرح شد جانبازان دفاع مقدس که صورت سانحه و مدارک پزشکی همزمان ندارند، با تصویب مجلس توسط یگان اعزام کننده درصد جانبازی دریافت کنند. با این قانون بالغ بر 20 هزار نفر مورد تأیید شورای پزشکی قرار گرفته  و تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران موضوع به حقی است تا افرادی که 10 سال در دستگاه‌ها به صورت غیررسمی مشغول بوده‌اند، بتوانند به وسیله قوانینی تبدیل وضعیت شوند. مجلس سه بار در این زمینه استفساریه صادر کرد که دو بار در نظر شورای نگهبان تامین نشد. اما بار سوم بخشی از مشکلات حل شد. بدین ترتیب در بند دال تبصره 20 اقدام بی سابقه‌ای اتفاق افتاد که در آن اطلاعات مورد نیاز را از دستگاه‌ها گرفتیم. کمیسیون اجتماعی مجلس هم پای کار آمد و توانستیم به این وسیله خلاصه‌ای از مشکلات هر دستگاهی را جمع‌آوری کنیم. ابهاماتی در این زمینه داریم که خواستیم در کمیسیون اجتماعی آن‌ها را برطرف کنیم.

نامه نماینده اصفهان به رئیس بنیاد شهید در خصوص مشکلات جانبازان

معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با اشاره به مشکلات خانواده شهدای فاطمیون، گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری به سپاه و بنیاد شهید افرادی از رزمندگان افغانستانی که تابعیت آن‌ها حل شده است و برای مابقی اقامت‌های 10 ساله گذاشته ایم. از نظر بنیاد شهید هیچ تفاوتی بین شهدای ایرانی و غیرایرانی وجود ندارد از آنجایی که تنها مشکل این افراد این است که نمی‌توانند ملکی به نام خود کنند به دنبال حل این مشکل در ثبت اسناد کشور نیز هستیم.

وی اضافه کرد: بخشی از قانون بر این اساس اجرا می‌شود دربحث مسکن هم همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی از مدت‌ها قبل تلاش‌هایی کرده. مطالعاتی انجام داده‌اند کار کارشناسی انجام شد تا سهم‌مان از یک میلیون مسکن را به انجام برسانیم و این موضوع همچنان درحال پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم شهدای دفاع مقدس جانبازان مدافع حرم جانبازان دفاع مقدس سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدای مدافع حرم شهدای دفاع مقدس جانبازان مدافع حرم جانبازان دفاع مقدس سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران تبدیل وضعیت بنیاد شهید تعیین درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر اهدا شد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
وی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند