Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:04:36 GMT

مردمداری محور فعالیت های دستگاه قضا باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۳۷۱

مردمداری محور فعالیت های دستگاه قضا باشد

به گزارش خبرنگار فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان جدید قشم اظهار کرد: مجموعه دادگستری و دادسرا در شهرستان قشم باید در کنار مردم‌داری به عدالت و اجرای قانون همچون گذشته اهتمام راسخ داشته باشند.

وی ادامه داد: در قشم نیاز به آموزش‌های لازم در حوزه قانون و حقوق عمومی احساس می‌شود که دستگاه قضا با همراهی تمام نهادها برای این امر برنامه‌ریزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم گفت: دستگاه قضا در این شهرستان هیبت و اقتدار را با مردمداری و اخلاق‌مداری توام کرده است و از همین رو در کسب و ارتقاء رضایت مردمی توفیق داشته است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی ادامه داد: برای رعایت بهداشت قضایی و ایمن سازی جامعه باید پیشگیری از جرم را به صورت جدی دنبال کرد و برای پیشگیری از جرم نیز باید ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌یابی کرد.

وی اظهار کرد: بسیاری از مردم از حقوق خود و از قوانین و مقررات آگاه نیستند که اگر نسبت به آن مطلع شوند، رعایت می‌کنندو بسیاری از مشکلات به وجود نمی‌آید.

فرماندار قشم نیز در این مراسم گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، دستگاه قضا با تشکیک مساعی و هم افزایی دیگر بخش‌ها و نهادها باید برای تحقق حداکثری عدالت تلاش کند.

علیرضا نصری افزود: باید تمام سوولان در همه دستگاه‌ها برای ایجاد جامعه‌ای سالم تلاش کنند تا ورودی پرونده به دستگاه قضا کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز با تاکید بر آرامش،آسایش و امنیت پایدار جزیره قشم به عنوان مقصد گردشگری، گفت:  شکوفایی گردشگری و رونق فعالیت‌های اقتصادی فلسفه شکل‌گیری مناطق آزاد است که در سایه امنیت تحقق می‌یابد.

علی درویش پور تصریح کرد: نقش قوه قضائیه در حاکم شدن امنیت بیانگر این واقعیت است که افتخار، سربلندی و پیشرفت نصیب ملتی می‌شود که از دستگاه قضایی قوی، مستقل و مردمی برخوردار باشد.

انتهای پیام/88050

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی عدالت قضا دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی روز دوشنبه با استناد به هشدار جوی سطح زرد شماره ۶ هواشناسی استان اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی و ورود سامانه جدید از عصر فردا سه شنبه، ضروری است تا دستگاه‌های ذکر شده در آماده باش کامل باشند.

عبدالصمد رحیمی با تاکید بر لغو سفرهای غیر ضرور، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها، گفت: پاکسازی آبروها، محکم کردن سازه‌های سبک و فراهم کردن امکان اسکان اضطراری در صورت نیاز از جمله مواردی است که رعایت آنها در سطح هشدار زرد ضروری است.

وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر از دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها خواست اقدامات لازم برای رفع آبگرفتگی ها انجام دهند.

کد خبر 6098716

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۸۸ برنامه و فعالیت در قالب ۴۰ محور مختلف همزمان با دهه کرامت در استان سمنان
  • دانشگاهیان باید مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • دانشگاهیان باید در مقابل ترفندهای دشمن هوشیارانه عمل کنند
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد