Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، دمشق اقدام اخیر ترکیه را یک اقدام "خصمانه و ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و استقلال سوریه" دانسته و از آن به عنوان بخشی از "سیاست‌های کینه توزانه رژیم ترکیه ظرف بیش از ده سال گذشته" نام برد.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای گفت: سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد تا موضع روشنی در ارتباط با اقدامات خصمانه رژیم ترکیه اتخاذ کند، به گونه‌ای که با قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط با وضعیت سوریه در ارتباط باشد که بر محترم شمردن حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سوریه حق مقابله با اقدامات یاد شده را برای خود محفوظ می‌داند که قانون اساسی و قوانین ملی کشور و اصول قانون بین‌الملل و مقررات معاهده بین‌الملل آن را تضمین کرده است و بر اساس آن سوریه می‌تواند به اقدامات خصمانه ترکیه پاسخ و واکنش نشان دهد و به آن پایان بدهد و رژیم ترکیه را به طور کامل از نظر قانونی، حقوقی، سیاسی و مالی مسئول پیامدهای حاصل از اقداماتش معرفی نماید.

ترکیه در ۱۰ سال گذشته با حمایت از گروههای تروریستی و تجهیز آنها همراه با کشورهای عربی و غربی به خاک سوریه تجاوز کرده و غیرنظامیان این کشور را آماج حملات خود قرار داده است.

ارتش ترکیه همچنین با تجهیز برخی گروههای مسلح و به بهانه جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد سوریه، بخشهایی از شمال این کشور را اشغال و موجب آوارگی شهروندان سوری ساکن این مناطق شده است.

در روزهای اخیر نظامیان ترکیه با همراهی گروههای تروریستی اقدام به بمباران مناطقی در شمال سوریه کرده که موجب تلفات انسانی و خسارات مالی فراوانی برای ساکنان سوری این مناطق شده است.

دولت سوریه بارها نسبت به اقدامات نظامی و کشتار مردم این کشور از سوی نیروهای ترکیه و گروههای مورد حمایت آنکارا به سازمان ملل شکایت کرده، ولی تاکنون این سازمان اقدام مناسبی در بازداشتن ترکیه از این اقدامات خصمانه، نکرده است.

۱۴۸۷

برچسب‌ها سازمان ملل متحد دمشق آنکارا قانون اساسی تهران ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد دمشق آنکارا سازمان ملل متحد دمشق آنکارا قانون اساسی تهران ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه گزارش پیگیری‌های پرونده مرحومه پرستو بخشی و تداوم آنها، اقدامات انجام شده برای حبس زدایی از جرایم پزشکی و وضعیت سامانه الکترونیک قضائی سازمان نظام پزشکی، بحث و بررسی شد.

همچنین در خصوص سامانه انتظامی تاکید شد که دسترسی افراد به سامانه پس از ثبت شکایت است و مراجعات حضوری بعدی شاکی و متشاکی کاهش خواهد یافت.

پیگیری انجام دیدار با رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ارائه حضوری درخواست‌ها از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 6089638 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند