Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند امروز (دوشنبه) جلسه‌ای برای بررسی لغو قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری ساخت زیردریایی از سوی استرالیا را بررسی خواهند کرد چراکه این اقدام فرانسه را به شدت خشمگین کرده و بر مذاکرات تجاری استرالیا با اتحادیه اروپا تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: که این دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ساعت ۲۲ برگزار خواهد شد.

او در ادامه افزود: ما در حال تجزیه و تحلیل قرارداد استرالیا با آمریکا و انگلیس هستیم و تأثیر آن بر مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا با این کشور را بررسی می‌کنیم.

«برند لانگ» رئیس کمیته تجاری پارلمان اروپا در یک جلسه گفت: من حدس می‌زنم این امر منجر به توقف مذاکرات تجاری با استرالیا نمی‌شود، اما آن را بسیار پیچیده‌تر خواهند کرد چراکه تمایل فرانسه و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی برای ادامه این مذاکرات بسیار کم است.

هفته پیش استرالیا اعلام کرد قرارداد خود با نیروی دریایی فرانسه را که به موجب آن فرانسه باید زیردریایی‌های ناوگان دریایی استرالیا را می‌ساخت، به صورت یک‌جانبه لغو می‌کند. در پی این تصمیم، فرانسه روابط با استرالیا و آمریکا را بحرانی عنوان کرد و سفیران خود را از هر دو کشور فراخواند.

پس از اعلام لغو این قرارداد از سوی استرالیا و بستن قراردادی جدید با انگلیس و آمریکا برای ساخت زیردریایی هسته‌ای وزیر خارجه فرانسه در انتقاداتی تند دولت جدید آمریکا را با دولت قبلی مقایسه کرده و اعلام کرد بایدن نیز مانند ترامپ دورو و ریاکار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا زیردریایی هسته ای دولت استرالیا دولت فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه

معترضان در سراسر فرانسه در اعتراض علیه دولت حلقه‌های المپیک را هم آتش زدند.

به گزارش فارس، دو اتحادیه اصلی کارگری فرانسه روز چهارشنبه پس از راهپیمایی سیاسی سال گذشته علیه اصلاحات نامناسب بازنشستگی دولت، بار دیگر به خیابان ریختند. در مجموع 265 تجمع در سراسر کشور فرانسه برگزار شد.

معترضان شعارهای پراکنده ترویج صلح، مبارزه با ریاضت اقتصادی و فراخوان برای "اروپا محافظ تر برای کارگران" پیش از انتخابات اتحادیه اروپا را سر دادند.

معترضان طرفدار فلسطین، معترضان ضد المپیک، کشاورزانی که از تشریفات اداری بیش از حد در رابطه با قوانین زیست محیطی شاکی بودند به جمع سایر معترضان پیوستند.

در لیون، 22 نفر دستگیر و دو افسر پلیس پس از حمله افراد کلاهدار به یک بانک زخمی شدند. خشونت های مشابهی نیز در شهر غربی نانت رخ داد. پلیس اعلام کرد که 45 نفر را در پاریس دستگیر کرده و 12 افسر در جریان تظاهرات روز چهارشنبه مجروح شده اند.

برخی از معترضان برای ابراز نارضایتی از بازی های تابستانی آتی که قرار است در کمتر از سه ماه آینده آغاز شود، حلقه های موقت المپیک را به آتش کشیدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا