Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@00:20:31 GMT

دستگیری شیطان قصرقند / کلاهبرداری با فروش سوالات کنکور

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۰۵۱

دستگیری شیطان قصرقند / کلاهبرداری با فروش سوالات کنکور

سرهنگ "محمد خبازی فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند اظهار داشت: در پی دریافت خبری از پلیس فتا ناجا مبنی بر اینکه فرد یا افرادی اهل و ساکن این شهرستان با راه اندازی کانالی تلگرامی با ادعای فروش سوالات امتحان نهایی و سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری مبالغی از افراد ساده لوح کرده اند موضوع دستگیری این فرد در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مخفیگاه این فرد شناسایی و متهم داخل مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند تصریح کرد: با دستگیری این متهم ۲۵ ساله و در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد که او چند ماه قبل از طریق بازی‌های آنلاین رایانه‌ای با فردی اهل یکی از استان‌های غربی کشور آشنا و این فرد پس از چند ماه دوستی، پیشنهاد پرداخت ۵۰ میلیون تومان پول را در ازاء در اختیار گذاشتن کارت بانکی و سیم کارت تلفن همراه به وی می‌دهد.

سرهنگ خبازی ادامه داد: با موافقت متهم، فرد مذکور شروع به کلاهبرداری با حساب بانکی و سیم کارت او از مردم در فضای مجازی می‌کند که با بررسی صورت گرفته تا کنون بیش از ۲ میلیارد ریال با ترفند فروش سوالات کنکور و سوالات امتحانات نهایی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

وی با اشاره به مسدود سازی شماره حساب متهم و معرفی او به مراجع قضائی با بیان اینکه مسئولیت هرگونه سوء استفاده از کارت بانکی و یا سیم کارت افراد برعهده صاحب حساب و مالک سیم کارت می‌باشد از شهروندان خواست فریب افراد شیادی را که با پیشنهاد پرداخت پول در خواست در اختیار گرفتن کارت بانکی و سیم کارت تلفن همراه شما را دارند نخورده ودر صورت برخورد با این گونه افراد سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبرداری فروش سوالات کنکور اخبار حوادث کلاهبرداری فروش سوالات کنکور فروش سوالات امتحان نهایی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت سحر قریشی عکس علیرضا خمسه در آمریکا علیرضا خمسه مهران غفوریان مهران غفوریان بیوگرافی مهران غفوریان در قورباغه مهران غفوریان لاغر سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از جمله فروش سوالات یا ابزار پیشرفته تقلب از داوطلبان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هر سال با آن مواجه هستیم، افراد فرصت طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبان خود را به آن‌ها نزدیک و به بهانه فروش سوالات و ابزار پیشرفته تقلب از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را دارند و آن‌ها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی، ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضائی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر کنند و در چرخه پیگیری قضائی قرار دهد.

وی با بیان اینکه این مجرمان نیز همانند دیگر متهمان دستگیر شده سنوات قبلی هیچ سوالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد تنها با اعلام فروش سوالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود و برخی دیگر نیز سوالات بی ربط و قدیمی را به عنوان سوالات جدید برای داوطلبان ارسال می‌کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند، افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند، چراکه فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند، بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آن‌ها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.

معظمی گودرزی اضافه کرد: فریب افراد سودجو که با سوءاستفاده از هویت‌های مجازی جعلی برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند را نخورید و در صورت نیاز از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با ما در ارتباط باشند.

کد خبر 747482

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور