Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@18:47:54 GMT

گرانی دلار نفت را ارزان کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۲۵۳

گرانی دلار نفت را ارزان کرد

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۸ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۳۳ سنت کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۵ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۶۴ سنت کاهش پیدا کرد.

محققان بانک ING در یادداشتی اعلام کردند قوی شدن ارزش دلار در چند روز گذشته موانعی برای بازار نفت ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موازات صعود ارزش دلار که تحت تاثیر انتشار آمار خرده فروشی بهتر از حد مطلوب آمریکا در اوت روی داد و تقویت انتظارات برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی، روی داد، قیمت نفت کاهش پیدا کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: وست تگزاس اینترمدیت ممکن است در چند روز معامله آینده تا زمانی که مسیر حرکت دلار اندکی روشنتر شود، تحکیم شود. در صورت اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا ممکت است نفت و کالاهای دیگر تحت فشار نزولی قرار بگیرند. با این حال چنین تصمیمی احتمالا در نوامبر اعلام می شود.

دلار قویتر نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، رشد شمار دکلهای حفاری آمریکا هم مانع افزایش قیمتها شد. آمار روز جمعه شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ سپتامبر با ۹ حلقه افزایش، به ۵۱۲ حلقه رسیده است که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ است. تا روز جمعه ۲۳ درصد تولید نفت خلیج مکزیکوی آمریکا معادل ۴۲۲ هزار و ۷۸ بشکه در روز متوقف مانده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر گرانی دلار نفت نفت برنت اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

کد خبر 6093919 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند